המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

- נושא הפעילות
יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).
- תיאור הפעילות
בפעילות זו ניצור את המודד ובעזרתו הילדים יזהו את הזווית הישרה במרחבי הגן. המודד ישמש ככלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה בפעילויות נוספות בנושא המרובעים.
- שם הדגם
מודד (מומלץ לקפל ולשמור במגרה.)
מספר סידורי: 0-011
- מטרת הפעילות
זיהוי זווית ישרה באופן אינטואיטיבי
זיהוי זוויות ישרות בסביבת הילדים.
- רצף מומלץ
פעילות מקדימה 1/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 2/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 3/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
- שלבי הפעילות
הילדים יקפלו את המודד ויבחנו את הזוויות הישרות:
- במרחבי הגן.
- בפעילויות בנושא הריבוע והמלבן.
- ידע נדרש
ללא
- תכנית לימודים
תכנית לימודים: עמוד 42 | מילון מונחים בגאומטריה
תחושה מרחבית וגאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- חומרים
נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.