זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3

- מטרות השיעור
פעילות הכנה להקניית מושג הזווית, העכבר ישמש אותנו ככלי עזר הנייר.
- שם הדגם
עכבר
- יוצרי הדגם
פול ג’קסון ומירי גולן
- רצף מומלץ
עכבר, עיגול, זווית – מידת הסיבוב.
- על השיעור
הכרת מושג הזווית : הקניית ידע משמעות מושג הזווית הגדרתה ומדידה.
זוהי פעילות ראשונה בסדרה של 3 שיעורים בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי נייר. חוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.
- ידע נדרש
אין
- חומרים
מספריים, נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ.