ילדה וכלבלב ד-ו

-
-
שאלה לדיון: קיבלתם נייר בצורת מצולע מהו שם המצולע ומה מיוחד במצולע הזה?
-
לעודד את התלמידים לבסס את תשובותיהם על מדידה בעזרת המודד.
-
-
תשובה:ריבוע, בריבוע כל הצלעות שוות והזוויות ישרות.
-
מומלץ להציג את התשובה לאחר שהתלמידים בחנו את הנייר בצורת ריבוע.
-
-
שאלה לדיון: האם ניתן לקפל את הריבוע שקיבלתם לארבעה משולשים חופפים בשני קיפולים בלבד?נמקו
-
מומלץ לבקש מהתלמידים להסביר מדוע לדעתם הריבועים חופפים
-
-
תשובה: כדי לקבל 4 משולשים חופפים קיפלנו קדקוד לקדקוד נגדי ובקיפול אחד
-
-
תשובה: וקיפול נוסף זווית חדה לזווית חדה
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש בחזרה לריבוע
-
-
שאלה לדיון: מה נוכל לומר על הישרים שהתקבלו בריבוע לאחר הקיפול?נמקו
-
-
תשובה: הישרים שהתקבלו הם אלכסונים, האלכסון במצולע הוא קטע שמחבר שני קדקודים של המצולע שאינם סמוכים זה לזה.
-
מומלץ להציג את התשובה לאחר שהתלמידים מצאו את האלכסון
-
-
תשובה: האלכסונים של הריבוע. הם גם קווי הסימטריה מכיון שבקיפול צד אחד מכסה את הצד השני
-
מומלץ להציג את התשובה לאחר שהתלמידים מצאו את האלכסון וקווי הסימטריה
-
-
הוראת קיפול: לקפל בחזרה קדקוד לקדקוד נגדי
-
-
הוראת קיפול: לקפל זווית חדה לזווית ישרה
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הקיפולים לריבוע
-
-
משימה: סמנו בריבוע את קוי הסימטריה שהם גם אלכסונים באדום ואת קוי הסימטריה שהם אינם אלכסונים בכחול והסבירו באיזה אופן בחנתם כל ישר?
-
-
תשובה: כל הישרים הם קויי סימטריה מכיון שבקיפול צורה אחת מכסה את הצורה השניה. אך רק הישרים האדומים הם אלכסונים מכיון שהם יצאו משני קדקודים שאינם סמוכים.
-
מומלץ לבקש מהתלמידים לבחון את הישרים שהם סימנו עם האנימציה.
-
-
הוראת קיפול:לקפל בחזרה קדקוד לקדקוד נגדי
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל זווית חדה לזווית ישרה
-
-
הוראת קיפול: הפכו את הריבוע שהתקבל לצד השני שלו (גב הריבוע).
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל אחת משתי הזוויות הישרות הנמצאות משני צידי האלכסון אל אמצע האלכסון.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני.
-
-
משימה: הניחו את המשושה על נייר לבן ושרטטו קו סביב הצורה. הדגישו את הקדקודים בשרטוט שלכם סמנו כל קדקוד באותיות ABCDEF
-
-
שאלה לדיון: אילו מהאלכסונים במשושה הם גם קוי סימטריה?נמקו
-
-
תשובה: במשושה שקיבלנו רק אלכסון אחד שהוא גם קו הסימטריה מכיוון שרק אלכסון אחד מחלק את המשושה שלנו לשני טרפזים חופפים המכסים זה את זה בדיוק בקיפול דרך האלכסון.
-
המשך חקר האלכסונים במשושה יופיע בסיכום השיעור
-
-
הוראת קיפול: פתחו מעט את שני הטרפזים כשהנייר מונח על השולחן.
-
ממש מומלץ לחזור ולהדגש שעליהם לעשות את הקיפול על השולחן קיפול באויר יגרום לכך שהקיפולים יפתחו
-
-
הוראת קיפול:לשטח את הקיפול
-
-
הוראת קיפול:להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול:לקפל את הקדקודים שהזווית שלהם ישרה
-
מומלץ לתת לתלמידים למצוא את הזווית הישרה
-
-
הוראת קיפול:לפתוח משולש אחד קטן
-
-
הוראת קיפול:להכניס פנימה את המשולש הקטן
-
-
הוראת קיפול:לצייר עניים
-
-
הוראת קיפול:להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול:
הניחו את הצורה שהתקבלה על נייר לבן ושרטטו קו סביב הצורה.
הדגישו את הקדקודים בשרטוט שלכם וסמנו כל קדקוד באותיות ABCDEF
-