ספארי של נייר – ארנבת על אצבע

-
-
בחרו נייר אוריגאמי מתוך מניפת הצבעים.
-
-
הוראת קיפול: להצמיד קדקוד אל הקדקוד הנגדי.
-
-
הוראת קיפול: במשולש שנוצר, לקפל קדקוד אל קדקוד ולפתוח בחזרה לריבוע.
-
-
שאלה לדיון: מנו את מספר המשולשים החופפים, שקיבלנו על הנייר בצורת ריבוע.
-
שתי צורות הן חופפות כאשר ניתן להניח צורה אחת על האחרת באופן שמכסה אותה בדיוק.
-
-
תשובה: בריבוע זיהינו: 4 משולשים גדולים חופפים ו- 4 משולשים קטנים חופפים.
-
שתי צורות הן חופפות כאשר ניתן להניח צורה אחת על האחרת, באופן שמכסה אותה בדיוק.
-
-
הוראת קיפול: לקפל 2 קדקודים נגדיים אל נקודת חיתוך האלכסונים.
-
-
הוראת קיפול: להצמיד צלע אל הצלע המקבילה.
-
-
משימה: לסמן באדום את קו הסימטריה ואת שוקי הטרפז.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את 2 שוקי הטרפז אל קו הסימטריה.
-
יש לשים דגש בשלב זה כי 2 שוקי הטרפז וקו הסימטריה מסומנים באדום.
תלמידים רבים אינם מקפלים את השוקיים, לכן יש לבקש מהם תחילה למצוא אותן ואת קו הסימטריה ורק לאחר מכן לתת את הוראת הקיפול.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקודים המסומנים.
-
אין חשיבות לגודל הקיפול. כל תלמיד רשאי לקפל לגודל הנכון בעיניו.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.
-
-
המלצה: ציירו לארנב פנים.