גובה הפירמידה

-
-
כל תלמיד בוחר שני ניירות אוריגאמי ממניפת הדפים.
-
-
נקפל באותו אופן בשני הדפים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד נגדי כפי שמודגם באנימציה (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן ב-A לקדקוד המסומן ב-B כפי שמודגם באנימציה. לקפל בשני הדפים ולהניח אחד על השני ולראות שהם מקופלים באותו כיוון.
-
חשוב לעבור בין התלמידים ולראות ששני הקיפולים באותו כיוון.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע המסומנת ב- EC לצלע המסומנת ב- DE כך שהקדקוד המסומן ב-C יצא מחוץ לצורה כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן ב-C מעל לקדקוד המסומן ב-D כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול:לפתוח את הקדקוד המסומן ב-C כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: במשולש של קדקוד המסומן ב- D יש כיס לבן, נכניס את המשולש המסומן לכיס כפי שמודגם באנימציה.(בשני הדפים).
-
לעבור בין התלמידים ולראות שהכניסו לכיס הנכון.
-
-
הוראת קיפול: להכניס את המשולש כפי שמודגם באנימציה.(בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: נכניס את המשולש שהקדקוד שלו מסומן ב-B אל הכיס הצבעוני בין G ל- F כפי שמודגם באנימציה.(בשני הדפים).
-
לשים לב שהתלמידים מכניסים לכיס הצבעוני.
-
-
הוראת קיפול: נסמן את האותיות כפי שמודגם באיור (בשני הדפים).
-
ג’וני ההוראה נשלח לתיקון
-
-
הוראת קיפול: לקפל בין קדקוד G לקדקוד E כפי שמודגם באנימציה (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את קדקוד F לאחורכפי שמודגם באנימציה (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הקיפולים כפי שמודגם באנימציה (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: נצמיד את שני חלקי מעטפת הפירמידה.
-
-
הוראת קיפול: נסמן את גובה מעטפת הפירמידה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון:
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל ולהדביק כפי שמודגם באנימציה. (בשני הדפים)
-
-
שאלה לדיון: מהו נפח התיבה? הסבירו באיזו דרך חישבתם את הנפח.
-
-
תשובה: נפח התיבה הוא 96 סמ”ק. למציאת הנפח של התיבה הכפלנו את אורכי שלושת הצלעות היוצאות מכל קדקוד
-
-
משימת סיכום: צרו תיבה שאורך כל שלושת הצלעות היוצאות מקדקוד שוות באורכן.
-
בשלב זה מומלץ לאפשר לתלמידים לבנות את התיבה, קובייה על פי הניסון שרכשו ביצירת התיבות בפעילות זאת.
-
-
שאלת סיכום: איזה שם נוסף יש לתיבה שיצרתם? הסבירו
- מטרת הפעילות
- התלמיד יכיר את יחידות המידה הסטנדרטיות סמ”ק
- התלמיד יצור תיבות ויחשב את נפחם
- שם הדגם
שלוש תיבות
מספר סידורי: 6007
- שם היוצר/ת
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יצרו על פי נתונים שינתנו בשיעור תיבות ויבחנו את הנפח של התיבות. כמשימת סיכום יצרו את התיבה השלישית.
סוגי התיבות: תיבה שמידת שלושת הצלעות היוצאות מהקדקוד שונות באורכן. תיבה שמידת אורכי שתי צלעות היוצאות מהקדקוד שוות וצלע נוספת היוצאת מאותו קדקוד שונה באורכה. ותיבה שלה שלוש צלעות היוצאות מקדקוד זהות באורכן.
משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך