ילדת המצולעים

-
-
כל ילד בוחר נייר אוריגאמי. ממניפת הדפים.
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לפעילויות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד נגדי כפי שמודגם באנימציה.
-
מומלץ לבקש מהתלמידים להצמיד קדקוד אל קדקוד, ולהדק על-ידי המושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’.
ההדגמה תתבצע אך ורק עם הנייר של המורה. מומלץ לא לגעת בנייר של התלמיד ולא לתקן או לסדר!
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן אל הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח משולש אחד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג מצולע ניתן לזהות לפני הקיפול ואיזה מצולע (המסומן באדום) התקבל לאחר הקיפול? הסבירו
-
ניתן לציין שלאחר הקיפול המשולש המסומן באדום מורכב משלושה משולשים. לפני הקיפול המשולש מורכב משני משולשים. ניתן להתיחס לזוויות ישרות עם המודד.
-
-
תשובה: לפני הקיפול קיבלנו משולש ולאחר הקיפול לצורה המסומנת באדום 3 צלעות ולכן היא נקראת משולש.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הקיפול כפי שמודגם באנימציה.
-
במהלך הקיפול מומלץ לא לגעת בעבודתו של התלמיד, לא לתקן או לסדר את הקיפולים.
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג מצולע ניתן לזהות לפני הקיפול ואיזה מצולע (המסומן באדום) התקבל לאחר הקיפול? הסבירו
-
-
תשובה: לפני הקיפול קיבלנו משולש ולאחר הקיפול לצורה המסומנת באדום 4 צלעות ולכן היא נקראת מרובע.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג מצולע ניתן לזהות לפני הקיפול ואיזה מצולע (המסומן באדום) התקבל לאחר הקיפול? הסבירו
-
-
תשובה: לפני הקיפול מנינו 4 צלעות בנייר המקופל ולכן הוא מרובע. לאחר הקיפול התקבל מרובע נוסף בשם דלתון.
-
-
הוראת קיפול: לסובב את הדגם כפי שמודגם באנימציה.
-
המורה מדגימה אך ורק עם הנייר שלה. אם יש צורך אפשר לחזור על ההדגמה מספר פעמים. בשום פנים ואופן לא לגעת בנייר המקופל של התלמיד.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג מצולע ניתן לזהות לפני הקיפול ואיזה מצולע (המסומן באדום) התקבל לאחר הקיפול? הסבירו
-
-
תשובה: לפני הקיפול הנייר המקופל היה מרובע בשם דלתון. לאחר הקיפול יש לנייר המקופל 5 צלעות ולכן הוא נקרא מחומש.
-
רצוי לבדוק עם התלמידים שאכן הם מונים את מספר הצלעות ומשימים את המצולע.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן כפי שמודגם באנימציה. חשוב שהקדקוד יצא מחוץ לצורה.
-
זהו קיפול האף וניתן לשיקולם של הילדים מהו גודל האף.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
נצייר עיניים ופה ונעצב את הדמות שלנו
-
-
מי היא הדמות שלכם? תציירו ותעצבו אותה.
- מטרות הפעילות
- התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים – משולשים, מרובעים מחומש, ודלתון.
- שם הדגם
ילדת המצולעים
מספר סידורי:1002/2
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד על פי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור התלמידים יזהו ויחקרו את המצולעים המתהווים במהלך הקיפול על פי מספר הצלעות.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: משולש, דלתון, טרפז ומרובע
- ציוני דרך בתכנית הלימודים
- ציוני דרך בתכנית הלימודים כיתה א – עמודים 21-22
מילון מושגים בגאומטריה
- ציוני דרך בתכנית הלימודים כיתה א – עמודים 21-22