פירוק והרכבה: הריבוע

- נושא הפעילות
ריבוע
- תיאור הפעילות
בפעילות הילדים יזהו ויחקרו את הריבוע בפירוק והרכבה.
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מספר סידורי: 0-015
- מטרות הפעילות
- הילד יזהה את הריבוע על פי מספר הצלעות, אורכי הצלעות והזוויות הישרות.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
פעילות מקדימה 1/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 2/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 3/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)
פעילות מסכמת – מצולעים- שונה ודומה פירוק והרכבה
פעילות מקדימה מרובעים – פירוק והרכבה
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א
- שלבי הפעילות
פירוק והרכבה – יצירת ריבוע גדול מריבועים קטנים.
- ידע נדרש
הכרת המצולעים והמרובעים.
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה (עמוד 34).
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים