הכנה לפעילות בנושא:דגם דמיוני – המלבן

- נושא
ריבוע ומלבן
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות בנושא הריבוע והמלבן.
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
מסםר סידורי:0-018
- מטרות הפעילות
מטרת הפעילות
- הילד ידע להבחין בין המרובעים על-פי אורכי הצלעות והזוויות הישרות.
- הילד יחקור ויזהה את הריבוע והמלבן.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- שלבי הפעילות
- צורה דמיונית – יצירת צורה דמיונית ממספר משולשים.
- פירוק והרכבה – יצירת משולש גדול משני משולשים קטנים.
- קיפול, זיהוי וחקר המשולש.
ראו פעילות אקדמיה ברשת – הנחיה לגננות/ פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- ידע נדרש
זיהוי והכרת המצולעים, הכרת הזווית הישרה (מפעילות המודד)
- תכנית לימודים
פעילות מקדימה 1/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 2/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
פעילות מקדימה 3/3 מצולעים (הכירות גלובלית) פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)
פעילות מסכמת – מצולעים- שונה ודומה פירוק והרכבה
פעילות מקדימה מרובעים – פירוק והרכבה
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א
פעילות מקדימה הריבוע – פירוק והרכבה
הכנה לפעילות בנושא: הריבוע
פעילות בנושא: דגם דמיוני – הריבוע
פעילות מקדימה המלבן – פירוק והרכבה
- חומרים
נחלק נייר אוריגאמי לכל ילד בגודל 15/15 ס”מ.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.