פעילות בנושא: גופים – פריסות של תיבות 1/2
- נושא הפעילות
הכרת פריסות של תיבות.
- תיאור הפעילות
הילדים יצרו את הפריסות מהקופסאות של התה שהם תיבות, יחקרו ויעצבו אותם.
משימה: נאסוף קופסאות תה ונביא אותם לגן.לפעילות זו נצטרך את המודד.
בחרנו לפעילות זו קופסאות של תה שהוא משקה שאינו מזיק בניגוד לקופסאות של הקורונפלקס, הפסטה ועוד שהם גם תיבות אך אינם בריאים.
הגדרה של תיבה: פאון שכל פאותיו הן מלבנים.
קופסאות התה הן כולן תיבות בנויות מריבועים ומלבנים.
משימה: כל ילד בוחר לעצמו קופסה של תה ומקבל מספריים.
מומלץ לבדוק את המספריים בגן אחת לשבוע, כשילד מנסה לגזור והמספריים אינן טובות לרוב הוא יסיק שאינו יכול לגזור ובהמשך ימנע מפעילויות של גזירה.
משימה בזוגות: נבקש מהילדים לגזור את הקופסה, כך שתתקבל פריסה. נבקש שהילדים תחילה יתיעצו זה עם זו באיזה אופן לגזור.
בשלב זה חשוב מאוד להסביר לילדים שאנחנו פותחים את הפריסה של הקופסה. לומר לילדים שהאתגר הוא לגזור כך שנקבל חתיכה אחת ולהראות להם דוגמה כשאתם גוזרים והם מסתכלים ורק לאחר מכן מבצעים.
משימה בזוגות: לאחר שהילדים יצרו את הפריסות נבקש מהם לזהות את המצולעים המרכיבים את הפריסות עם המודד.
כל שני ילדים יבחנו את המצולעים המרכיבים את הפריסה עם המודד ויתיעצו זה עם זה. לאחר שהם החליטו אילו מצולעים מרכיבים את הפריסה הם יכולים לספר לקבוצה.
משימה בזוגות: כל שני ילדים יבחנו ויתעצו זה עם זה ויציגו לקבוצה את סוגי המצולעים המרכיבים את הפריסה שלהם.
כל הפריסות הן תיבות, חלק מהפריסות בנויות רק ממלבנים וחלק מריבועים ומלבנים.
משימה בזוגות: נבקש מהילדים לעצב את הפריסה, לצייר עליה.
מומלץ לתת לילדים לצייר בטושים.
תצוגת פריסות: נתלה למשך שבוע או שבועיים את הפריסות המצוירות והמעוצבות.
במהלך הזמן שהפריסות תלויות הילדים יכולים להתבונן בפריסות וביצירות שלהם.
הכרת פריסות של תיבות.
הילדים יצרו את הפריסות מהקופסאות של התה שהם תיבות, יחקרו ויעצבו אותם.