הכנה לפעילות בנושא: השיקוף של הלב – ד

-
-
כל ילד יבחר נייר מתוך מניפת הצבעים.
-
מומלץ להוציא מהחבילה את הניירות השחורים והצהובים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד אל הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
לשים לב לקפל קדקוד אחד בלבד
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד אל הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הצלע המסומנת כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: בחנו כמה קווי סימטריה יש לצורה המודגשת? הסבירו
-
בשלב זה אפשר לבקש מהילדים לקפל ולבחון את קווי הסימטריה.
-
-
תשובה1: למשושה שני קווי סימטריה. קו הסימטריה המודגם באנימציה מחלק את הצורה לשני מרובעים. בקיפול נמצא כי צד אחד מכסה את הצד השני בדיוק.
-
בסימטריה נשתמש במונח צד אחד מכסה את הצד השני בדיוק.
-
-
תשובה2: למשושה שני קווי סימטריה. קו הסימטריה המודגם באנימציה מחלק את הצורה לשני מחומשים. בקיפול נמצא כי צד אחד מכסה את הצד השני בדיוק.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: האם הקו המסומן באדום הוא קו השיקוף של הצורה? הסבירו
-
-
תשובה: הקו ההמסומן באדום מחלק את הצורה לשני מרובעים. בקיפול נמצא כי צד אחד מכסה את הצד השני בדיוק.
-
-
שאלה לדיון: האם הקו המסומן באדום הוא קו השיקוף של הצורה? הסבירו
-
-
תשובה: הקו המסומן באדום מחלק את הצורה לשני מחומשים. בקיפול נמצא כי צד אחד מכסה את הצד השני בדיוק.
-
-
הוראת קיפול: לסובב את הקיפול כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד למשולש קטן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לסמן בטוש את הקווים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: האם הקו המסומן באדום הוא קו השיקוף של הצורה? הסבירו
-
-
תשובה: הקו המסומן באדום מחלק את הצורה לשני מחומשים. בקיפול נמצא כי צד אחד מכסה את הצד השני בדיוק.
-
-
הוראת קיפול: לצייר לב פנימי כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: קפלו את הקדקוד לנקודה האדומה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: האם קו הקיפול הוא קו השיקוף של הצורה?הסבירו
-
-
תשובה1: קו הקיפול הוא אינו קו השיקוף מכיון שצד אחד אינו מכסה את הצד השני בדיוק.
-
-
תשובה2: קו הקיפול חילק את הצורה לשתי צורות שונות.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש הלבן הקטן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
כשנביט מול האור נראה את הלב משתקף.
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- מטרת הפעילות
הילדים יחקרו ויזהו קווי סימטריה בצורות שונות.
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41)
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו את הנייר ויבחנו את קווי השיקוף בצורות השונות שיתהוו במהלך הקיפולים. בסוף הפעילות יתקבל לב משתקף.
- יוצר\ת הדגם
פול ג’קסון ©
- שם הדגם
לב משתקף
מספר סידורי: 0-023-1
- חומרים
נחלק נייר אוריגאמי לכל ילד.
מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.