הכנה לפעילות בנושא: מדידות אורך – 3/5

-
-
הפעילות בגן מומלצת בקבוצות של 4-6 ילדים.
-
-
בגילאי הגן אין להתייחס לרמת הדיוק של הקיפול.
-
ככל שהילד יקפל יותר, כך הוא ישפר את רמת הדיוק של הקיפול. אי הדיוק לא ישפיע על התוצר הסופי.
-
-
הגננת מדגימה אך ורק עם הנייר שלה. אם יש צורך אפשר לחזור על ההדגמה מספר פעמים. בשום פנים ואופן לא לגעת בנייר המקופל של הילד.
-
רכישת בטחון עצמי בקיפול הוא תהליך שאין להתערב בו.
-
-
לחלק לכל ילד שני ניירות אוריגאמי.
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי, המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
מומלץ לבקש מהילדים להניח קדקוד על קדקוד ואז להדק את הקפל בעזרת המושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’.
מומלץ להדגים רק עם הנייר שלך. מומלץ לא לגעת בנייר של הילד ולא לתקן ולא לסדר!
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
לקפל כך שיתקבלו 4 ריבועים קטנים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לקו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל חלק מהצלע הארוכה לקו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.
-
.לעבור בין הילדים ובדוק את הקיפולים.
-
-
הוראת קיפול:נבקש מהילדים לצייר על הבית חלונות ודלת. כל ילד על פי החוש היצירתי שלו.
-
חשוב שהגננת לא תצייר על הבית שלה.
-
-
הוראת קיפול: בנייר נוסף לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע ארוכה לקו הסימטריה, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע הארוכה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הצלעות המקופלות בחזרה לצורת ריבוע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: במודד התקבלו 4 ריבועים. נכתוב מספר על כל ריבוע כפי שמודגם באנימציה.
-
כל ריבוע הוא יחידת מידה אחת.
-
-
משימת מדידה: עם המודד נבקש מהילדים שיבחנו את הגובה של הבית שקיפלו כפי שמודגם באנימציה.
-
-
אופן המדידה: נניח את המודד כפי שמודגם באנימציה.
-
המדידה תתבצע לאחר שהילדים השוו את אורכי המודדים שלהם כך שהם ימדדו באותה יחידת מידה.
-
-
תשובה: מצאנו כי הגובה של הבניין הוא 4 יחידות מידה.
-
-
משימת מדידה: נבקש מהילדים שיבחנו את הבסיס של הבית עם המודד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
אופן המדידה: נניח את המודד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
תשובה: מצאנו כי הבסיס של הבניין הוא 3 יחידות מידה.
-
-
משימת מדידה: נבקש מהילדים שימדדו את הצלע המודגמת באנימציה.
-
-
אופן המדידה: נניח את המודד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
תשובה: מצאנו כי מידת הצלע היא 2 יחידות מידה.
-
מומלץ שהגננת לא תצייר ולא תעצב את הדגם שלה.
-
-
משימת מדידה: נבקש מהילדים שימדדו את הצלע המודגמת באנימציה.
-
-
אופן המדידה: נניח את המודד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
תשובה: מצאנו כי מידת הצלע היא 2 יחידות מידה.
-
-
משימת מדידה: נבקש מהילדים שימדדו את הצלע המודגמת באנימציה.
-
-
אופן המדידה: נניח את המודד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
תשובה: מצאנו כי מידת הצלע היא 1 יחידת מידה.
- נושא הפעילות
מדידת אורכים עם מודד מיוחד.
- מטרות הפעילות
הילדים יכירו את המושג אורך
הילדים יכינו מודד ויתנסו במדידות אורך
- שם הדגם
בית ומודד
מספר סידורי: 0-026
- יוצר הדגם
פול ג’קסון
- תיאור הפעילות
הילדים יקפלו מודד המחולק ליחידות מידה, יקפלו דגם של בית וימדדו עם המודד את חלקיו השונים של הבית.
- תכנית לימודים
כיתה א’ – עמוד 18
מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34
ראו פעילות אקדמיה ברשת פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/טרום nאוריגאמטריה הורים וילדים
- חומרים
שני ניירות אוריגאמי בגודל 15/15