גובה במשולשים 2/3

-
-
כל תלמיד מקבל 2 ניירות אוריגאמי (9 ס”מ/9 ס”מ)
ממניפת הצבעים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד נגדי (בכל הניירות).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לקו הסימטריה (בכל הנירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע הסמוכה לצלע שקיפלנו, לקו הסימטריה (בכל הנירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע ללצלע סמוכה (בכל הנירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לסובב את המשולש ולסמן באותיות את הקדקודים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג משולש יצרנו (העזרו במודד) בחנו את הזווית המסומנת ב- B. .
-
מומלץ לבקש מהתלמידים לבדוק את הצלעות וזוויות בעזרת המודד.
-
-
תשובה: המשולש הוא שונה צלעות הזווית המסומנת גדולה מזווית ישרה ולכן הוא משולש קהה זווית.
-
התשובה חייבת להינתן לאחר בדיקה ולא על פי מראית העין.
-
-
הוראת קפול: לקפל את הקדקוד המסומן ב- C כפי שמודגם באנימציה.
-
-
משימה: בחנו ומיצאו את הגובה של המשולש היוצא מקדקוד B. (גובה– קטע שקצהו האחד בקדקוד, קצהו האחר על הצלע שמולו או על המשכה והוא מאונך לצלע זאת.)
-
-
תשובה: מצאנו את אחד הגבהים של משולש קהה זווית ABC והוא קטע שקצהו האחד בקדקוד B וקצהו האחר על הצלע AC מולו. הגובה BD הוא מאונך לצלע AC.
-
-
שאלה לדיון: לכל משולש שלושה גבהים. במשולש קהה זווית שניים מהגבהים הם מחוץ למשולש. האם תוכלו למצוא את הגובה שיוצא מקדקוד A, מהו הצלע מול קדקוד A? יש לזכור שהגובה הוא גם אנך.
-
בשלב זה מומלץ לבקש מהתלמידים להניח את המשולש על נייר A4 ולשרטט את המשולש ואת הגובה.
-
-
גובה במשולש: הוא קטע שקצהו האחד בקדקוד A, וקצהו האחר על הצלע שמולו או על המשכה והוא מאונך לצלע.
-
מומלץ לבקש מהתלמידים להניח את המשולש על נייר ולצייר את הגובה היוצא מקדקוד A
-
-
תשובה: מצאנו גובה נוסף למשולש ABC. גובה זה הוא קטע שקצהו האחד בקדקוד B וקצהו האחר על הצלע שמולו, או על המשכה והוא מאונך לצלע.
-
-
שאלה לדיון: לכל משולש שלושה גבהים. במשולש קהה זווית שניים מהגבהים הם מחוץ למשולש. האם תוכלו למצוא את הגובה שיוצא מקדקוד המסומן כ-C?
-
בשלב זה מומלץ לבקש מהתלמידים להניח את המשולש על נייר A4 ולשרטט את המשולש ואת הגובה.
-
-
תשובה: מצאנו גובה נוסף (הגובה השלישי) של משולש ABC והוא אנך שקצהו האחד בקדקוד C, וקצהו האחר על המשכו של הצלע AB.
-
-
במשולש קהה זווית: שניים מהגבהים הם מחוץ למשולש.
-
בשלב זה מומלץ לבקש מהתלמידים להניח את המשולש על נייר A4 ולשרטט את המשולש ושלושת הגבהים שלו.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש הלבן (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש הפנימי (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש הצבעוני ולפתוח (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להכניס את המשולש הלבן אל הכיס (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח במעט את הכיס (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להכניס את האצבע אל הכיס (בכל הניירות) כפי שמודגם באנימציה.
-
-
אצבע הנכנסת אל הציפורן שקיפלנו
-
-
הוראת קיפול: נהדק את הקצה ליצירת מראה של ציפורן.
-
-
הציפורניים מוכנות ניתן לעצב ולצבוע.
-
-
דף משימות: סמנו את הגבהים במשולשים והשלימו את הטבלה בדף משימות שקיבלתם גובה במשולשים- קהה זווית
-
השיעור הבא: גובה במשולשים 3/3: מציאת גובה במשולשים חד זווית. דגם הקיפול 2 ציפורניים ואף.
- מטרות הפעילות
- התלמידים יקפלו משולש קהה זווית שונה צלעות.
- התלמידים יזהו את הגבהים במשולשים.
- התלמידים יבחינו שבמשולש קהה זווית שניים מהגבהים מחוץ למשולש.
- שם הדגם
ציפורניים מלאכותיות.
מספר סידורי: 5021
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
גובה במשולשים 1/3: מציאת גובה במשולשים ישרי זווית. דגם הקיפול 3 ציפורניים.
גובה במשולשים 2/3: מציאת גובה במשולשים קהה זווית. דגם הקיפול 3 ציפורניים.
גובה במשולשים 3/3: מציאת גובה במשולשים חד זווית. דגם הקיפול 2 ציפורניים ואף.
- על השיעור
התלמידים יקפלו משולש קהה זווית שונה צלעות. יחקרו את המשולשים ואת הגבהים בכל משולש. במהלך השיעור התלמידים ילמדו לשרטט את הגבהים מחוץ למשולש. בסוף השיעור יתקבלו 3 ציפורניים נוספים.
- ידע נדרש
הכרת סוגי המשולשים, זוויות, ישרים מאונכים.
- ציוני דרך
כיתה ה- עמוד 36
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 10/10ס”מ
דף עבודה להדפסה: גובה במשולשים- קהה זווית