פעילות בנושא: דגם דמיוני- משולשים א
-
-
כל ילד בוחר שני ניירות אוריגאמי
-
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי, המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
הוראת קיפול: בשני הניירות להצמיד קדקוד אל הקדקוד הנגדי.
-
מומלץ לבקש מהילדים להניח קדקוד על קדקוד ואז להדק את הקפל בעזרת המושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’.
מומלץ להדגים רק עם הנייר שלך. אסור לגעת בנייר של הילד ולא לתקן או לסדר!
-
-
משימה בזוגות: הניחו את המשולשים, כך שתתקבל צורה דמיונית.
-
-
איזו צורה התקבלה? האם תוכלו לתאר את הצורה שהתקבלה, למה הצורה דומה?
-
מומלץ לבקש מהילדים לתאר את הצורה שיצרו. אם למשל הם אומרים “דג”, נשאל שאלות מכוונות כגון: “היכן הסנפירים, היכן הזנב…”
-
-
שאלה לדיון: מנו את מספר הקדקודים ואת מספר הצלעות של המשולש.
-
נבקש מהילדים לבחור קדקוד אחד, להתחיל טיול עם האצבע על הצלע ולעצור בכל קדקוד, עד שיחזרו לקדקוד שממנו התחילו.
-
-
תשובה: הצורה בצורת משולש. למשולש 3 צלעות ושלושה קדקודים.
-
מכאן והלאה יש להשתמש במונחים הנכונים לגבי תיאור מרכיבי המשולש (קדקוד, צלע, משולש).
-
-
פירוק והרכבה: הצמידו שני משולשים במשותף כך שיתקבל משולש גדול.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את מספר הצלעות והקדקודים של המשולש.
-
בפירוק והרכבה: הילדים יניחו את המשולשים יחד כך שהצלע של המשולש תהיה צמודה במלואה לצלע של המשולש השני. רצוי להדגים בפני הילדים למה הכוונה בהצמדת צלעות.
בקשו מהילדים למנות את הצלעות והקדקודים של המשולש שיצרו.
-
-
הוראת קיפול: במשולש אחד נצמיד קדקוד אל קדקוד ונפתח בחזרה.
-
רצוי לא לבדוק את הדיוק של הקיפולים ולא להזכיר את המילה דיוק.
גם אם הילדים קיפלו באופן לא מדויק, התוצר הסופי יצא טוב.
-
-
הוראת קיפול: נקפל כל אחד מהקדקודים אל קו הסימטריה.
-
הילד עדיין לא מכיר את המונח קו הסימטריה, לכן יש להראות באצבע לאיזה קו מתייחסים.
במהלך הקיפולים מומלץ לא לגעת בעבודתו של הילד ולא לתקן או לסדר.
-
-
שאלה לדיון: האם תוכלו לזהות את המשולשים?
-
-
הוראת קיפול: נקפל את הקדקודים כפי המודגם באנימציה.
-
יש להדגים עם הנייר שלך, כך שהילדים יבינו אילו מהקדקודים יש לקפל.
-
-
הוראת קיפול: נפתח קצת את המשולש הגדול.
-
מומלץ לאפשר לילדים לעצב עם טושים את היצירה שלהם.
-
-
ציירו על הדגם שקיפלתם, וספרו לנו איזה צורה התקבלה?
-
רצוי שהקישוט יעשה אך ורק עם טושים למיניהם (ולא עם מדבקות).
הגננת לא תעצב את הדגם שלה לפני שהילדים עיצבו.
-
-
- נושא הפעילות
משולשים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר
יהודה שטינבך
מרץ 30, 2020שיעור מקסים ומהנה. הילדים ממש מביעים עניין ומצפים לשיעור הבא.