חקר מרובעים 1

-
-
כל תלמיד יבחר שני ניירות אוריגאמי ממניפת הצבעים.
לפעילות זו הכינו את המודד.
-
-
שאלות לדיון: איזה סוג מצולע הוא צורת הנייר שקיבלתם? מה מיוחד במצולע זה? הסבירו
-
התלמידים חוקרים את הנייר שהם קיבלו.
-
-
תשובה: צורת הנייר הוא ריבוע. ריבוע הוא מצולע בעל 4 צלעות שוות באורכן וכל זוויותיו ישרות.
-
יש להציג את התשובה רק לאחר שנערך דיון וחקר בכיתה בעזרת המודד.
-
-
הוראת קיפול: לקפל בשני הדפים קדקוד לקדקוד נגדי כפי שמודגם באנימציה.
-
מומלץ לא לתקן ולא לגעת ביצירה של התלמידים.
-
-
משימה: הצמידו את המשולשים זה לזה לאורך צלע שווה, כך שיתקבלו מרובעים שונים.
-
על התלמידים להניח את המשולשים יחד, כך שצלע המשולש תהיה צמודה במלואה לצלע של משולש אחר.
-
-
תשובה: הרכבנו שני מרובעים. ריבוע הוא מצולע בעל 4 צלעות שוות באורכן וכל זוויותיו ישרות. מקבילית הוא מרובע שכל שתי צלעות נגדיות בו שוות זו לזו באורכן.
-
נציג את התשובה רק לאחר שהתלמידים יצרו מרובעים, והסבירו איזה מרובע יצרו.
על ההסבר להיות מבוסס על מדידות שנערכו באמצעות המודד, להשוואת אורכי הצלעות, ומציאת הזוויות הישרות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד כפי שמודגם באנימציה.
-
מומלץ לא לתקן, לסדר או לנסות לשפר את עבודת התלמידים, גם אם קיפלו לא מדויק, יתקבל תוצר סופי.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני הקדקודים אל קו הסימטריה.
-
-
שאלה לדיון: אילו סוגי מרובעים ניתן לזהות על הנייר המקופל? נמקו.
-
בשלב זה מומלץ לאפשר לכל תלמיד לבחון את הנייר המקופל שבידו, ולזהות את המרובעים. בקשו מהתלמידים לגבות את נימוקיהם במדידות שיעשו באמצעות המודד.
-
-
תשובה: מצאנו בנייר המקופל מרובע בצורת ריבוע.
ריבוע הוא מצולע בעל 4 צלעות שוות באורכן וכל זוויותיו ישרות.
מצאנו גם מרובע בצורת טרפז.לטרפז זוג אחד בלבד של צלעות נגדיות מקבילות.
-
שאלה זו מאתגרת, ולכן ייתכן והתלמידים יתקשו לזהות את הריבוע ובמיוחד את הטרפז.
יש לשקול את הצגת שלב זה.
-
-
הוראת קיפול: להצמיד את הקדקודים לפי הסימון באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח משולש אחד בלבד, כפי שמופיע באנימציה.
-
מומלץ לעבור בין התלמידים ולוודא שהם פתחו משולש אחד.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.
-
מומלץ לעבור בין התלמידים ולוודא שהם הפכו את הנייר.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שתי הצלעות אל קו הסימטריה.
-
מומלץ לא לתקן, לא לגעת או לסדר את עבודת התלמיד.
-
-
שאלה לדיון: אילו סוגי מרובעים ניתן לזהות על הנייר המקופל? נמקו.
-
שאלה זו מאתגרת ולכן ייתכן והתלמידים יתקשו לזהות את הריבוע ובמיוחד את הטרפז.
יש לשקול את הצגת שלב זה.
-
-
תשובה: מצאנו בנייר המקופל שני סוגים של מרובעים:
ריבוע: מרובע בעל 4 צלעות שוות באורכן ו- 4 זוויות ישרות.
טרפז: מרובע בעל זוג אחד בלבד של צלעות מקבילות.
-
נשים דגש על כך שגם הטרפז וגם הריבוע הם מרובעים, בעלי 4 צלעות.
ישנם טרפזים נוספים לאלו המסומנים.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.
-
מומלץ לעבור בין התלמידים ולוודא שהם הפכו את הנייר.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את שני המשולשים.
כעת מעבורת החלל יכולה להמריא!
-
-
שאלה לדיון: אילו סוגי מרובעים ניתן לזהות בצורת החללית?
-
מומלץ לאפשר לכל תלמיד למצוא בעצמו את המרובעים על הנייר המקופל.
במקום לבחון אם התשובה נכונה, נאמר: “בואו נראה מה האנימציה אומרת”.
-
-
תשובה: מצאנו בנייר המקופל בצורת חללית: 4 מרובעים שהם טרפזים ישרי-זווית, 2 מרובעים שהם טרפזים שווי-שוקיים ו- 3 מרובעים שהם מלבנים.
-
שאלה זו מאתגרת ולכן ייתכן והתלמידים יתקשו לזהות את הטרפז.
-
-
שאלה לדיון: האם גיליתם את כל המרובעים?
-
-
הוראת קיפול: החללית זקוקה לדלק חלליות.
למילוי הדלק נהפוך את הנייר לצד השני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד של הנייר המקופל אל הצלע.
-
-
לסיום: נמלא בדלק חלליות את מנוע החללית.
-
-
הידעתם? לחלליות סוגי מנועים שונים.
מנוע הפועל על דלק נוזלי, מנוע הפועל על דלק מוצק, או מנוע שמשתמש בחמצן שבאוויר!
-
-
משימת סיכום: להוסיף לנייר בצורת משולש שלושה קיפולים, מבלי לפתוח על-פי בחירתכם ולהדק. לאחר שהדקתם פיתחו את הקיפולים.
-
-
משימת סיכום: לסמן את קווי הקיפול בעזרת המודד ולבחון האם אתם מזהים מרובעים? לכל תלמיד קווי קיפול שונים.
-
-
משימת סיכום: במידה ולא נוצרו מרובעים שרטטו קו נוסף כך שיתקבלו מרובעים. (האיור רק כדוגמא, כל תלמיד יקבל תוצר שונה).
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן, מקבילית, מעוין, טרפז, דלתון.
- התלמידים יזהו ויסרטטו ישרים מקבילים.
- שם הדגם
מעבורת חלל
מספר סידורי: 3014
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המרובעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: צלעות, קדקודים.
- ציוני דרך
כיתה ג – עמוד 36
צליל אייזיק
ינואר 5, 2017נהנתי מאוד ללמד את השיעור. זהו השיעור השני של אוריגמטריה שאני מלמדת ונראה כי משיעור לשיעור התלמידים מזהים ומשתמשים יותר במושגים גאומטריים. ברצוני להוסיף שאף אני משתמשת יותר במושגים גאומטריים. במשוב שנערך עם התלמידים ניכר כי התלמידים הבינו י יותר מהי זווית ישרה.
בפעילות שיתפתי את חברותי לצוות בסגנון ההוראה המיוחד של אוריגמטריה.
Miri Golan
ינואר 6, 2017תודה על המשוב
נשמח להמשיך לקבל ממך משוב
מירי
ספיר הרוש
ינואר 16, 2017העברתי את השיעור לילדי כיתה א’ במהלך שיעור הנדסה.
מציאת מצולעים לא הייתה פשוטה עבורם. הם ידעו למצוא רק מרובעים ומשולשים. לא ידעו למצוא סוגי מרובעים או סוגי משולשים.
התלמידים נהנו מאוד, ביקשו שאעביר להם שוב שיעור אוריגאמי. הם נהנו מהקיפולים של הדפים. בתחילת השיעור עדכנתי אותם שאיני נוגעת להם בעבודות, על מנת שכל תלמיד יכין לבד את עבודתו.
הם אהבו את זה שניתן לראות במקרן את מציאת המשולשים והמרובעים השונים ולא רק מה שהמורה מדגימה. עברתי ביניהם בזמן השיעור אך כאמור, לא נגעתי להם בעבודות ולא תיקנתי, רק כיוונתי אותם לתיקון.
Miri Golan
ינואר 16, 2017תודה ספיר על המשוב המקסים
על פי תכנית הלימודים רק בכיתה ג הם לומדים למיין סוגי משולשים כך שזה בסדר
כל פעילות שתחזור בנושא מרובעים תחדד להם את הנושא
כל הכבוד על ההקפדה לא לגעת לתלמידים בעבודתם
שוב תודה
נשמח לקבל ממך משוב
מירי
שירלי סטרלינו
ינואר 30, 2017השיעור הועבר לילדי כיתה ב’ במסגרת שיעור הנדסה.
הפעילות היתה מאוד נעימה והילדים היו פעילים חאורך כל השיעור: הם היו סקרנים מאוד והתאמצו לחפש מרובעים..הפעילות פיתחה אצלם את המוטיבציה ללמידה והניעה את הילדים לחקור.
לאורך כל השיעור הילדים היו יצירתיים, עזרו אחד לשני בקיפולים (בע”פ ולא קיפלו עבור החבר) וכאשר הם הגיעו לתוצר הסופי, הייתה תחושה של הצלחה.
במהלך הפעילות הקפדתי על הוראות ברורות וגם כיוונית את הילדים להעזר באנימציה.
בסוף השיעור הילדים בקשו לחזור על שיעורמסוג זה…
דנית כתר
מרץ 2, 2018השיעור הועבר לילדי כיתה ד’ חינוך מיוחד
כאשר זהו השיעור אוריגאמטריה השלישי שהועבר בכיתה. (אוריגאמטריה לכיתה ג’ ) במסגרת שיעורי הנדסה.
כבר מהשיעור הראשון, נראה היה כי הילדים נהנים מחוויית הלמידה ואף ביקשו שאלמד אותם שוב בדרך קיפולי הנייר.
תחילה התלמידים מעט התקשו שאני לא עוזרת להם, אך עם הזמן הם התרגלו ואף נהנו מכך שהם מצליחים להתמודד בכוחות עצמם.
נושא השיעור לא נלמד בעבר בכיתה.
בשיעור זה למדו הילדים את נושא: מרובעים ג-ד, התלמידים חקרו את סוגי המרובעים המתהווים במהלך קיפול הדגם (זיהוי המרובעים- ריבוע, מלבן, מקבילית, מעוין, טרפז, דלתון, זיהוי וסרטוט ישרים מקבילים).
באמצעות קיפולי הנייר, השאלות והדיונים המצורפים, התלמידים רכשו ידע על תכונות המרובעים ובכך יכלו לזהות סוגים של מרובעים ואף לשרטט ישירים מקבילים.
שיעורי האוריגאמטריה שנלמדו בעבר בכיתה הם: מצולעים ג’ פירוק והרכבה 1/2, מצולעים ג’ 2/2.
לדעתי התלמידים רכשו ידע חדש באמצעות הפעילות– התלמידים העשירו את שפת המתמטיקה שלהם, ואף החלו להשתמש בשפה מתמטי, מה שלא היה לפני, בנוסף תחילה התלמידים לא ידעו להבחין בין המרובעים, אך לאחר שחקרו בעצמם את היה לתלמידים יותר קל לזהות את סוגיהם של המרובעים.
באמצעות הפעילות נוכחתי לדעת עד כמה חשוב להפעיל את התלמידים ולהביל אותם לחקור את הנושא הנלמד, כי רק כך יוכלו התלמידים להפנים את החומר הנלמד ואף להשליך את הידע לתחומי דעת נוספים. ובכלל, במערכת החינוך כיום ישנה חשיבות גדולה בחשיבה העצמית של התלמידים ובהובלת התלמידים ללמידה מתוך מחקר, מאחר שבאמצעות מחקר, חיפוש ועשייה התלמידים מפנימים את המידע שהם רוכשים בצורה הטובה ביותר. (הידע הופך להיות שלהם ולא של המורה).
השיח המתמטי שניהלו התלמידים בינם לבין עצמם ובינם לביני היה: המשותף לכל המצולעים השייכים למשפחת המרובעים, אילו סוגי מרובעים נגלו במהלך הפעילות, מקבילית-כל שתי צלעות נגדיות בו שוות זו לזו.
במהלך השיעור סייעתי לתלמידים בכך שהסבתי את תשומת ליבם מס’ פעמים לאנימציה, שישנם מרובעים נוספים שעליהם לחפש ולאחר מכן לזהות את תכונותיהם, אציין שלא סייעתי כלל בקיפולי הנייר.
החלק המשמעותי עבורי בשיעור זה היה לראות את הילדים לקראת סוף השיעור מצליחים לזהות כמעט את כל המרובעים שנלמדו, בנוסף הרגשתי סיפוק מכך שהילדים העשירו את שפת המתמטיקה שלהם, נהנו מהשיעור ואף היו פעילים ושותפים מלאים במהלך השיעור.
לסיכום, הפעילויות באתר מונגשות למורים באופן ברור, מובן ונוח לשימוש, השאלות והדיונים ממוקדים לנושא השיעור, מה שמסייע למורה ולתלמידים לא לגלוש לנושאים אחרים, השאלות באתר מאפשרות לתלמידים לחקור את המידע הנלמד, בנוסף האנימציה מוסיפה רבות להבנת קיפולי הנייר ובתיאור כל חלק בשיעור, מה שמקל על התלמידים ומורים ומוביל להבנת החומר הנלמד.
מאיה גליק
מרץ 6, 2018שיעור זה הועבר לתלמידי כיתה ג’.
זהו שיעור האורגאימטריה השלישי שהועבר בכיתה. התלמידים כבר רכשו את מיומנויות הקיפול ואת הכללים בשיעור מסוג זה.
נושא המרובעים כבר נלמד בכיתה ושיעור זה היה תרגול.
המושגים שהודגשו בפעילות הם המאפיינים של כל מרובע. כאשר התבקשו התלמידים לומר איזה מרובע הם מזהים, התעקשתי גם לקבל מהם את המאפיין של מרובע זה . לדוגמא: תלמיד זיהה מקבילית ודרשתי גם הסבר מהי מקבילית- מרובע בעל שתי זוגות של צלעות מקבילות, מלבן מיוחד. החזרה המרובה על המושגים במהלך השיעור עזרו מאוד לתלמידים להבין את ייחודו של כל מרובע.
כפי שציינתי זהו השיעור השלישי המועבר בכיתה זו, לפני כן הם עשו את שיעור פירוק והרכבת מצולעים, מצולעים.
הפעילות המקסימה עוררה בתלמידים את הרצון להיות חלק בשיעור,להקשיב ולהשתתף. החזרתיות של המושגים והמונחים המתמטיים לאורך השיעור , בצורה כזו שלא משעממת אותם גרמה להם להבין טוב יותר את הנושא. לאחר השיעור כאשר הייתה פעילות בחוברת העבודה ניכר היה על תלמידים מסוימים שהפעילות מאוד תרמה להם.
הפעילות חידשה עבורי בעיקר דרכי הוראה. החשש העיקרי שלי לפני תחילת הנושא היה העברתו ל35 תלמידים, מאוד תוססים, והיה לי ספק כי השיעור אכן יכול להתנהל בקבוצה כל כך גדולה. אך כבר מהשיעור הראשון ניכר היה שדרך ההוראה, שילוב של המצגת , הקיפול והכללים הברורים שהצבנו יחד להתנהלות השיעור הצליחו ובגדול. הופתעתי לטובה.
על התובנה הגיאומטרית של התלמידים בעיקר זיהיתי את הצורך שלהם לראות את הדברים בדרך שמעניינת אותם. כאשר נדרשו התלמידים לפרק ולהרכיב מרובעים ע”י משולשים, הם פתאום ראו את תכונות המרובעים מול עיניהם ולא רק התבקשו לזהות מתוך ציור בדף. אך יחד עם זאת הבנתי עד כמה דלה השפה הגיאומטרית של התלמידים.
שיח מתמטי בין התלמידים היה בעיקר סביב נושא הפירוק וההרכבה של המשולשים, כאשר ביחד הם נדרשו להסביר אחד לשני מדוע המרובע הוא דווקא טרפז.
דוגמא לשיח מתמטי שלי עם תלמיד: כאשר אחד התלמידים הסביר איזה מרובע הוא מזהה בקיפול , ניסיתי להסביר לו את טעותו דרך המושגים והמאפיינים של אותו מרובע. כאשר הוא הבין שהמונחים והמאפיינים אינם תואמים הוא לבד עלה על הטעות והגיע לתשובה.
החלק המשמעותי מבחינתי בפעילות היא שהילדים מאוד נהנו. עמדתי בזמנים ועוד נותרו להם כ-7 דקות לצבוע ולקשט את החללית שלהם. ההבעה על הפרצוף שלהם אחרי השיעור, כאשר שהם מבינים את הנושא טוב יותר בשילוב עם תוצר שאותו הם לוקחים הביתה הוא מדהים. בסוף השיעור הגיעה אחת האמהות לקחת תלמידה וראתה שאנחנו בשיעור אוריגאמטריה ואמרה לי שהילדה מדברת על השיעורים בבית וממש מחכה להם.
היו חסרים לי יותר מרובעים כמו מעוין ודלתון שכמעט לא קיימים בשיעור.
לסיכום ניתן לומר שזוהי בהחלט דרך חדשה ומעניינת ללימודי גיאומטריה. את הרעיון של המחשה ולמידה דרך הידיים לקחתי גם לשיעורים אחרים, בהם התלמידים מתנסים ומגיעים לבד לתוצאות, והלמידה היא אחרת לחלוטין.
אשמח שיהיו עוד שיעורים שנוגעים לכלל תכנית הלימודים כמו מדידות , נפחים ומשקלים.
חלי (רחל) לוי
דצמבר 23, 2018רפלקציה
השיעור התקיים בכיתה ב, כיתת החינוך שלי.
זהו שיעור אוריגמטריה השני שלימדתי, הראשון היה אודות חקר מצולעים.
התלמידים נהנו מהשיעורים, חקרו ולמדו בדרך חווייתית. התלמידים חיכו לקראת השיעור הבא בו נחקור בעזרת אוריגמטריה.
נושא השיעור הנוכחי הינו נושא המרובעים.
הנושא נלמד לפניכן בכיתה ושיעור זה היווה סיכום והעמקה.
בשיעור התלמידים זיהוי ושיימו את המרובעים השונים.
התלמידים התפלאו לגלות מרובעים שהאנימציה הציגה ואותם לא זיהו. בדרך זו הם נחשפו למרובעים נוספים ופיתחו את הראייה הגיאומטרית שלהם.
סיוע לתלמידים- תלמידים ששאלו האם תוצריהם בסדר אמרתי שאני מגיבה רק לילדים שמניחים את עבודתם על השולחן בשקט באיציבאן (=אתה אלוף), הילדים חיכו שאומר להם איציבאן.
ילדים שלא הצליחו וביקשו סיוע, לא אפשרתי לחבריהם לסייע להם הגעתי עם הדף שלי והצגתי דרכו את דרך העבודה עד שהצליחו בעצמם.
שאלתי ילדים את השאלה “איך עשית?” דבר שגרם להם לספר על דרך תהליך הקיפול ונתן מוטיבציה ללמידה.
התלמידים היו נרגשים לגלות כי לאחר החקר קיבלו תוצר של חללית.
האנימציה המחישה לילדים באופן ברור את דרכי הפעולה וכמעט ולא היה צורך בהמחשה נוספת מצידי, דבר שתרם לקידום חקר המרובעים ומנע התעסקות בקיפול.
במהלך השיעור התלמידים נחשפו למושג “קו הסימטריה” אותו לא הכירו קודם לכן.
– המושגים שנלמדו: טרפז ישר וזווית, טרפז שווה שוקיים, מלבן, מרובע, ריבוע ומקבילית.
– הפעילות חידשה לילדים ידע מתמטי כגון: שיום המקבילית, סוגי טרפזים, קו סימטריה.
למדתי כי פעילות חקר חווייתית מקדמת הגעה לתובנה גאומטרית בקרב הילדים, למשל על ידי חשיפה למרובעים אותם לא זיהו הם מפתחים את ראייתם הגאומטרית.
הפעילות חידשה ידע פדגוגי אודות פיתוח ראייה גאומטרית בקרב התלמידים על ידי חשיפתם לידע באמצעות האנימציה.
שיח מתמטי– הפעילות מזמנת שיח מתמטי ויוצרת עניין בקרב הילדים לגלות האם זיהו נכון את המרובעים והאם זיהו את כל סוגי המרובעים המסתתרים.
– החלק המשמעותי-החלק בו הילדים נחשפו למרובעים עליהם לא חשבו.
– חסר בפעילות: סוגי מרובעים נוספים כמו המעויין והדלתון.
– האתר המתוקשב סייע רבות ללמידה ולהמחשת הנושא באופן בהיר.
יוסופןב ליודמילה
ינואר 1, 2019יוסופוב ליודמילה
31.12.18
רפלקציה
השיעור התקיים בכיתה ג.
זהו שיעור אוריגמטריה השלישי שלימדתי. נושא השיעור הנוכחי הינו נושא המרובעים.,
הראשון היה משולשים והשני אודות חקר. זה היה דרך נוספת להעביר שיעור .
אחרי כל קיפול ניר היו חקירה איזה מירובעים מזהים (מלבן, טרפז, מקבילית,מעוין דלתון. ריבוע.)
במהלך הפעילות התלמידים הודגשו מושגים צלע, קודקוד,זווית, קו סימטרי.
לאורך כל השיעור התלמידים היו סקרנים ויצירתיים . עזרו אחד לשני
נהנתי מאוד מהשיעורים. גם התלמידים נהנו מהקיפולים של הדפים
מירי יקרה
תודה רבה על השתלמות מעניינת ומקצועית על האווירה נעימה בקבוצה.
כייף היה בכל שעור תודה לך
מור גבריאל
ינואר 11, 2019נושא השיעור: מרובעים
לימדתי את הנושא בכיתה א’ כשלמדנו על סוגי מצולעים ובכלל זה מצולע שיש לו 4 צלעות נקרא מרובע, כמו כן למדנו על זווית ישרה.
בשיעור זה נלמדו מושגים כגון: מצולע, צלע, זווית ישרה, קו הסימטריה.
הפעילות חידשה לילדים בעיקר להבחין בין ריבוע למלבן. בנוסף, הגדרנו שלמצולע בעל 4 צלעות שוות ו-4 זוייות ישרות קוראים ריבוע.
המודד עזר לילדים להבחין בצורה מדויקת את העובדה שכל הצלעות שוות וגם להמחיש את הזוויות הישרות.
בשיעור זה נפגשנו עם שמות נוספים למשפחת המרובעים, כגון מקבילית וטרפז, את שמות המצולעים הללו רוב הילדים לא הכירו.
החלק המשמעותי היה כשסיכמנו את השיעור בסוף הילדים זכרו את השם של המצולעים הטרפז והמקבילית, וזכרו את תכונות הריבוע.
היו כמה ילדים שהתקשו עם חלק מהקיפולים והשתדלתי מאוד לא לגעת בנייר האוריגאמי שלהם אלא להמחיש להם רק בנייר שלי ולהראות להם שוב את סרטון האנימציה.
האתר המלווה סייע לי מאוד במהלך השיעור, סרטוני האנימציה שחוזרים שוב ושוב עזרו לילדים ולי להתקדם בצורה טובה יותר.
הילדים נהנו מאוד ממשך השיעור ומהתוצר הסופי שקיבלו ובמיוחד חיכו שאני אעבור ואומר להם איצי’ באן על התנהגות נאותה.
מור מויאל
ינואר 22, 2019רפלקציה שנייה
נושא הלימוד הנבחר: מרובעים ג’
כיתה: ב’.
נושא השיעור בגיאומטריה: מרובעים.
נושא זה נלמד לפני כן בכיתה. על כן שיעור זה היה כחזרה ותרגול על החומר הנלמד.
המושגים שנלמדו בשיעור: מצולע, צלע, קודקוד, זווית ישרה ושיום המצולע. כמו כן, הקשר בין מספר הצלעות והקודקודים לשמו של המצולע. ולסיכום אפינו את הריבוע ע”י צלעות שוות וזוויות ישרות.
הפעילות ביססה ידע מתמטי בקרב התלמידים, ביססה מושגים מתמטיים ופיתחה שיח מתמטי כמו: זווית, צלע, קודקוד, וריבוע.
הפעילות חידשה וחידדה ידע מתמטי – גם במשימה זו, הפעילות חידשה בעיקר את האופן הצגת המצולעים. לאורך הפעילות הממוחשבת המצולעים מופיעים בדרכים “לא קונבנציונליות” ומחדדים את יכולת הזיהוי של התלמידים. בנוסף, התלמידים נפגשו לראשונה עם מקבילית, טרפז ואפיונם.
התובנה הגיאומטרית של התלמידים התחדדה לי בעיקר, באופן “משחק” הילדים במשולשים. כאשר הילדים מנסים לחבר את שני המשולשים למצולעים במרחב. היכולת של ניסוי ותהייה, הפירוק וההרכבה של המצולע, כל כך מקדמת שיח מתמטי. גם בהמשך המשימה, כאשר התלמידים צריכים לזהות מצולעים בנייר מקופל- השיח המתמטי צף והילדים מנסים לזהות את כלל המצולעים.
הפעילות חידשה לי בעיקר, זהו השיעור השני שאני מעבירה באוריגמטריה, וברפלקציה הקודמת כתבתי הרבה על העברת “הכח” לתלמידים. כיצד התשובות והחשיבה נמצאת אצל התלמיד. אני מקווה שהתחלתי ליישם זאת בכלל השיעורים. אך אופן הסדר והליווי של האתר המתוקשב, נותן לי המון “אומץ” לשחרר יותר.
סייעתי לתלמידים בכך שעברתי בין השולחנות, והדגמתי כיצד לקפל על גבי הנייר שלי והפנתי את תשומת ליבם לאתר.
השיח מתמטי בכתה עלה בכמה רמות, השפה המתמטית שלי הייתה מדויקת וגבוה לפי הנכתב בפעילות, והילדים ממש “נדבקו” מכך. שמחתי שלמרות גילם הקטן של התלמידים הם נחשפים למושגים מתמטיים נכונים.
החלק המשמעותי עבורי בפעילות, הוא המשך “השחרור” שלי, לתת לתלמידים לנסות, לתהות ולטעות.
האתר המתוקשב, מדהים, נראה כי חשבו על כל פרט ופרט. אופן הצגת התשובות באתר.
כשהתלמידים נתבקשו לזהות מצולעים בנייר מקופל או באמצעות שני המשולשים-האתר מראה את התשובות כל כך ברור. נראה כי גם תלמידים חלשים יותר חיפשו את התשובות אצלם בדף ואף ביקשו שאראה את התשובה שוב.
לסיכום, הפעילות הייתה מהנה! חוויתית ואחרת!!!
הילדים נהנו ולמדו בעיקר לאמין בעצמם.
האתר, גרם לי ל”שחרר” ולהאמין יותר בתלמידי!
אלה רייט
ינואר 27, 2019כיתה: ד’
נושא הלימוד הנבחר: מרובעים ג’
המושגים שנלמדו בשיעור: מצולע, צלע, קדקוד, זווית ישרה, משולשים, קווים מקבילים, קווים מאונכים.
האם לימדתם את הנושא לפני: כיתה ד’ עשירה במושגים בתחום ההנדסה, כמובן שלמדנו לפני על משפחת מרובעים ועשינו חקר של המצולעים ששייכים למשפחת מרובעים, אך עדיין היה קשה לתלמידים להבחין בין ריבוע למרובע, בין ריבוע למלבן וכד’, לכן הפעילות הייתה נהדרת כתרגול וכדרך נוספת לחזור על הנלמד.
האם פעילות חידשה לילדים ידע מתמטי: התחושה שלי שכן, היה ניתן לראות איך הם בודקים, חוקרים ומגלים את הדברים החדשים. הילדים החזקים מאוד נהנו מאפשרות לראות את המקצוע בדרך שונה, הילדים החלשים הרגישו שווים כי הם יכלו לעשות ולקפל בדיוק כמו כל הילדים בכיתה ובנוסף, הם גם למדו המון והבינו יותר את הנושא.
מה למדתם על התובנה הגיאומטרית של התלמידים: כן. אם לפני הפעילות היה לתלמידים מאוד קשה להגדיר את המושגים בהנדסה, קשה לנמק למה זה נכון או לא נכון, ברגע שהייתה להם אפשרו לראות ולבדוק באופן עצמאי את כל מושג ואת כל תכונה, היה להם הרבה יותר קל להבין את המושג ולהשתמש בו לצורך להסביר מה דומה ומה שונה בין המרובעים ובכלל בין המצולעים.
האם הפעילות חידשה ידע פדגוגי: אני חושבת שכל דבר שהוא שונה מהרגיל שלנו מחדש לנו את הידע. קודם כל אני בעצמי עשיתי קיפול וראיתי שזה ממש עוזר להבין למה תכונה כזו או אחרת היא נכונה, למה משפטים שאנחנו משתמשים בהם הכן נכונים ואיך הם עובדים בפועל.
האם סייעתם לתלמידים: כמו בכיתה שלי, גם בכיתה הזאת, אמרתי לתלמידים מראש שאין בפעילות זאת עזרה בצורה הרגילה שלה, שאני לא נוגעת ולא מתקנת. בהתחלה היה להם נורא קשה, הם כל הזמן שאלו האם זה נכון או לא נכון, אבל אחרי כמה פעמים שאמרתי שהכל טוב ובסופו של דבר כל אחד יצליח, הם התחילו לעבוד רגוע יותר והתלהבו מאוד מהתוצאה.
האם היה שיח מתמטי בכיתה: בהחלט. התלמידים השתמשו במושגים נכונים, והכי חשוב בדקו את מה שהם אומרים. הדבר חשוב ביותר היה שגם הילדים החלשים מצאו את עצמם עובדים ועושים וגם מדברים על הנושא.
מה היה החלק המשמעותי עבורכם בשיעור: הכי חשוב עבורי היה לראות את כל הכיתה עובדת. בדרך כלל, תמיד יש כמה תלמידים שלא עושים שום דבר ולא מדברים, במיוחד הילדים שקשה להם יותר. בשיעור זה לא היה אף ילד שלא הצליח, וגם הם היו שמחים לקבל את התוצר.
מה היה חסר בפעילות: לא הרגשתי שהיה חסר משהו.
האם האתר המתוקשב סייע לכם: כמובן, בגלל שידעתי מראש שכל פעולה מופיעה כמה פעמים, יכולתי לעבוד בשקט וברוגע.
באופן כללי, הפעילות הייתה מקסימה, הילדים היו ממש בעננים ושמחו, שזה אני חושבת הציון הכי חשוב עבור הפעילות.
לירז משי
ינואר 28, 2019רפלקציה מס’ 2: לירז משי
כיתה: ב’
נושא השיעור: מרובעים ג’.
זהו השיעור אוריגמטרייה השני שלימדתי בכיתתי.
השיעור היווה חזרה ותרגול על החומר הנלמד.
המושגים שנלמדו בשיעור: מצולע, קדקוד, צלע, זווית, ריבוע, טרפז, משולש, מרובע, מחומש, מקבילית, צלעות מקבילות. כמו כן, דיברנו על תכונות הריבוע(צלעות שוות וזוויות ישרות).
הפעילות ביססה ידע מתמטי ומושגים מתמטיים, כגון, ההבחנה בין ריבוע למלבן, וביסוס המושגים צלע וקדקוד.
הפעילות חידשה ידע מתמטי באמצעות חיבור שניי המשולשים. דרך חיבור המשולשים הילדים נחשפו למצולעים שונים.
הפעילות חידשה לי בכך שהעברתי את הכוח לתלמידים בשיעור, ללא הסיוע שלי בקיפוליי התלמידים, כפי שהייתי רגילה עד היום.
סייעתי לתלמידים בכך שעברתי בין שולחנות התלמידים והדגמתי להם, דרך הנייר שלי כיצד עליהם לקפל וכמובן שהפניתי את תשומת לבם גם להדגמת הקיפול באתר.
השיח המתמטי בכיתה בא לידיי ביטוי בחשיפת המושגים המתמטיים בצורה ברורה ומדויקת.
החלק המשמעותי בשיעור עבורי היה שהצלחתי ל”החזיק ” את עצמי ולא לגעת לתלמידים בעבודות, לאפשר לתלמידים להתנסות בעצמם ללא עזרתי.
גם ההתנסות באתר הייתה עבורי משמעותית, משום שהאתר הדגים לתלמידים בצורה טובה ומוחשית את הקיפול ואת המצולעים המתקבלים דרך הקיפול, דבר שאיפשר גם לתלמידים החלשים להיות שותפים פעילים בשיעור.
לסיכום: הפעילות אפשרה התנסות, חקר, וסקרנות בקרה הלומדים. ניכר שהתלמידים נהנו ואני כמורה הצלחתי יותר “לשחרר” אותם ולהאמין ביכולתם.
שמחה כהן
ינואר 28, 2019רפלקציה בעקבות פעילות אורגאמטריה במרובעים.
אוכלסית יעד-כיתה א’
נושא השיעור בגאומטריה -מרובעים.
סיימנו כעת את נושא המצולעים וכעת התחלחנו את נושא המרובעים.
היתה הקדמה קצרה על המרובעים והשיעור הזה עושה לנו התרמה לגבי הנלמד בהמשך.
המושגים שנילמדו בשיעור-
זוית ישרה , מקבילית וטרפז.
הפעילות חידשה לילדים את המושג טרפז וחידדה את הנושא של זוית ישרה שהיתה מוכרת להם יותר כ”פינה”.
בפעילות האטרקטיבית והברורה כ’כ הילדים זיהו במהירות רבה מרובעים שונים בתוך החללית ואף הזוית הישרה היתה ממש ברורה עבורם.
במהלך השיח בכיתה הלדים דיברו על צלעות שוות שבריבוע ,ספרו את הקודקודים והצלעות שבל מרובע ולמדו להשתמש במושג זוית ישרה וטרפז כך שהשיח המתמטי היה עשיר.
נהנתי לראות את הילדים יוצרים ומקפלים ונהנתי מכך שלמדתי לשחרר ולתת לילדים לקפל וליצור מבלי שאתערב.
החלק המשמעותי בעיני היה כאשר הילדים שאלו מתי שוב נילמד בעזרת האתר.
מסתבר שניתן ללמד גאומטריה בהנאה מרובה הן של התלמידים והן של המורה. האתר מקסים וממש מזמין ללמידה יעילה ומהנה.
מלכה שמש
ינואר 28, 2019בס”ד
שיעור המרובעים ג’
כיתה א’
נושא: המרובעים.
לימדתי את נושא המצולעים לפני כן.
כך שלילדים היה מושג מהו מצולע.
מושגים נלמדים: ריבוע מלבן מקבילית מעוין טרפז דלתון.
הפעילות לימדה את הנושא ישרים מקבילים.
ידע מתמטי- סוגי מרובעים, תכונות מרובעים.
שיח מתמטי- צלעות קודקודים, זוויות, ישרים מקבילים, טרפז ישר זווית.
החלק המשמעותי- שמשיעור לשיעור הילדים היו יותר מיומנים בקיפולים ובזיהוי המרובעים ואף השתמשו בעצמם במודד לזיהוי זוויות.
נהנתי לראות את הילדים סקרנים לדעת מה יצא התוצר בסוף הקיפול, ולכן הם שיתפו פעולה עד סוף הפעילות כדי לראות את התוצר שלם במלואו.
ליטל אגם
פברואר 4, 2019מטלה מספר 2
ליטל אגם
כיתה ב’.
נושא: מרובעים ג’, מעבורת חלל.
הנושא נלמד בכיתה, גם בשנה שעברה וגם השנה עסקנו בו.
בשיעור זה נלמד המושג טרפז ישר זוית.
כן, התלמידים נחשפו לטרפז ישר זוית והדגשנו על הלוח את הזוית הישרה בו.
זה היה שיעור שני של הילדים בהתנסות באוריגמי. הילדים באו יותר מוכנים וכבר הכירו את הכללים. הילדים ידעו מראש שבכל שלב נעצור ונתבונן במצולעים השונים ונדון בהם.
בשיעור אוריגאמטריה הקודם התלמידים נחשפו לטרפז ואילו הפעם נחשפו לטרפז ישר זוית.
כאשר מישהו התקשה – החזקתי את נייר האוריגמי בידי והדגמתי מקרוב את הקיפול וביקשתי ממנו לעשות כמוני, זה עבד.
גם בשיעור זה כמו בשיעור הקודם בכל שלב עצרנו ובחנו את המצולעים השונים, ספרנו וערכנו השוואה.
החלק המשמעותי עבורי בפעילות היה שהילדים נכנסו מהר לעניינים, בשונה מהשיעור הראשון הילדים כבר ידעו מה אני מצפה מהם. איפה לקפל מתי להניח. ידעו שייצא להם תוצר מלהיב. ידעו שיש דיונים קצרים במהלך העבודה.
לא הרגשתי שהיה חסר משהו בפעילות הזו.
האתר המתוקשב סייע בהחלט. הסרטונים הדגימו בבירור לתלמידים כיצד לקפל בכל אחד מהשלבים וזה הקל מאוד עליי כשעברתי בין התלמידים, הם יכלו להתקדם על פי הסרטון ולא להמתין להסבר שלי.
במפגש הזה לעומת הראשון היה מאוד מהנה, לא היה אף ילד שחשש או פחד להתנסות ולחקור. הילדים הגיעו מוכנים והכירו את מהלך השיעור.
נדר סטאר
פברואר 5, 2019רפלקציה מספר 2, שיעור שני.
מחנכת: נדר סטאר
כיתה : א’
נושא השיעור: מרובעים ג’, מעבורת חלל.
הנושא אכן נלמד בשיעורים קודמים בכיתה, לכן שיעור זה היווה חזרה ותרגול של החומר הנלמד.
בשיעור זה נלמדו המושגים: מצולע (שיום המצולע- הקשר בין מספר הצלעות לשם המצולע), צלע, קדקוד, זוית ישרה, קו הסימטריה, מלבן, ריבוע, מקבילית וטרפז. הפעילות אכן ביססה ידע מתמטי בקרב התלמידים על נושאים שנלמדו בכיתה ועל נושאים חדשים.
פעילות זו גם חדשה וחידדה ידע מתמטי קיים וחדש. התלמידים נחשפו לטרפז, מקבילית ולקו הסימטריה. זהו השיעור השני שהעברתי באוריגמטריה, הפעילות הקודמת השאירה אחריה חותם של “טעם טוב” והנאה בקרב התלמידים וכשהתלמידים הבינו שהולך להתקיים שיעור נוסף באוריגאמטריה הם מאוד שמחו והתלהבו היו תלמידים שצעקו “יש!!” הם החלו לנחש מה יהיה התוצר הסופי באוריגמטריה שיכינו בשיעור.
התובנה הגאומטרית של התלמידים היתה גילוי, הבנה והתנסות. השיעור הקודם היה מאוד חווייתי עבור התלמידים מהקיפול, דרך השיח המתמטי ועד לתוצאה הסופית דבר שהשאיר בקרב התלמידים טעם של עוד. התלמידים ציפו והתרגשו מאוד לקראת השיעור, גם בהבעות פניהם היה ניתן לראות זאת דרך החיוך הרחב שעל פניהם.
זה השיעור השני שאני מעבירה באוריגממטריה וגם בשיעור זה למדתי דברים חדשים על התלמידים. למדתי שדרך הפעילות של אוריגמטריה ניתן לסחוף אותם שנית לשיח מתמטי בנושא חדש דרך חקר וגילוי הילדים היו יותר מוכנים, הם הכירו את הכללים והשלבים של התכנית וגם אני הרגשתי יותר בטחון בשיעור השני. אני חייבת לציין, כי רמת ההתלהבות וההתרגשות שלהם עלתה מהשיעור הראשון לשני, הם היו יותר מוכנים, פעילים וקשובים בשיעור, כך שהצלחתי להוציא מהם ידע קיים ולהכניס ידע חדש. כמו כן, דף האוריגמי צבעוני ועל כן מאוד מזמין ו”מגרה” את התלמידים, ובכך נותן להם מוטיבציה לעבודה, בזמן הפעילות כל הכיתה הופכת להיות צבעונית ונעימה.
כמו בשיעור הראשון גם בשיעור זה האתר המתוקשב מאוד עזר ותרם מאוד לפעילות. כמובן שגם בשיעור זה הסתובבתי בין התלמידים עם האוריגמי שלי והראיתי להם את הקיפול של אותו שלב ובגלל שבשיעור הראשון לא נגעתי באוריגמי של התלמידים אז היו פחות בקשות שלהם שאני יעשה עבורם. התלמידים מאוד שמחו שקראתי לעברם “איצ’י באן” וקראו לעבר חבריהם המורה אמרה לי “איצ’י באן”.
אכן התקיים שיח מתמטי בכיתה. גם בשיעור זה התלמידים חקרו ובדקו את תכונות המצולעים. השיח המתמטי חידד וביסס את הידע הקיים לתלמידים ואף הוסיף להם ידע חדש אודות טרפז, מקבילית וקו סימטרי.
החלק המשמעותי בפעילות זו כמו בפעילות הקודמת שהתלמידים למדו והבינו דרך למידה חווייתית ומשמעותית וגם התלמידים שבדרך כלל קשה להם יותר, כן התנסו וחקרו.
לא היה חסר דבר בפעילות.
האתר עזר מאוד משלבי הקיפול, דרך השיח המתמטי ועד לתוצר הסופי.
הפעילות היתה מאוד חווייתית ומשמעותית עבור התלמידים וגם עבורי.
רפי חכמוב
פברואר 11, 2019חכמוב רפאל – רפלקציה מספר 2 – כיתה ג’
נושא השיעור : מרובעים ג’
זוהי פעילות המשך למצולעים ב'(ארנבון) בה התנסינו בשיעור הקודם שם התלמידים הורגלו כיצד להתנהג בשיעור מתוקשב עם תובנה גיאומטרית שהשתפרה לאחר שיצרו , מדדו והיו די דרוכים למצופה מהם בשיעור זה.
המושגים שנלמדו בשיעור : קו סימטריה ,ריבוע , מלבן ,קודקודים , קודקודים נגדיים ,מעוין וטרפז
הפעילות חידשה את קו הסימטריה שטרם למדנו וגם את משמעות הקודקודים הנגדיים
התובנה הגיאומטרית לבטח השתפרה אבל עדיין היו בלבולים בשמות המצולעים
הסיוע לתלמידים להבדיל מהשיעור הקודם היה שולי יותר והצלחתי להימנע בלגעת בתוצר התלמידים וזאת גם בעיקר בזכות ההסברים הברורים באתר שמפנים את המורה לבדיקה במקום תיווך. החלק המשמעותי מבחינתי הוא שמחה למראה התרגשות התלמידים מהתוכן המוצג , הפגנת שליטה גבוהה יותר בנושא שהתבטאה בבוחן שנעשה לאחר השיעור. כמובן שלא היה חסר מאומה בפעילות והאתר עזר לי מאוד לחדד את נושא המצולעים.
דורית אלמושנינו
ינואר 18, 2020הנושא הנלמד– מרובעים ג’
שכבת גיל – קבוצה פרטנית 5 תלמידים מאתגרים.
התלמידים נבחרו לאחר מבחן מיפוי בנושא תכונות משפחת המרובעים ואותרו כמתקשים.
– מטרת השיעור הייתה שהתלמידים ירכשו מושגים ומבנים בתחום משפחת המרובעים.
–המושגים שחזרנו עליהם במהלך השיעור: מצולעים, צלעות, זוויות, קו סימטריה, ישרים מקבילים.
–הפעילות חידדה ידע קודם שלא הוטמע בקרב אותם תלמידים, חשוב לציין שתוך כדי עשייה והמחשה באמצעות קיפולי הנייר, ניכר שהתלמידים מגלים הבנה בחומר הנלמד.
– החלק המשמעותי ביותר בשיעור היה שהתלמידים למדו, יישמו, והבינו את הנלמד בדרך חוויתית ומשמעותית. חלק ניכר מההנעה שלהם במהלך השיעור הייתה ההנאה מהשיעור!
– לסיכום: התלמידים נהנו מאוד בשיעור זה. הלמידה בקבוצה פרטנית אפשרה לי לתת מענה כמעט אישי לכל אחד מתלמידי הקבוצה.
– האתר המתוקשב עזר מאוד להבנת החומר הנלמד
. האנימציה באתר הייתה מוחשת וברורה דבר שעזר מאוד להנאה מיטבית מהשיעור.
אורטל יוספי
ינואר 20, 2020שם המורה: אורטל יוספי
רפלקציה-שיעור ראשון -כיתה ג
נושא השיעור בגאומטריה– משפחת המרובעים
זהו שיעור ראשון שאנו משוחחים ולומדים על משפחת המרובעים בשנה זו.
המושגים הנלמדים בשיעור זה- ישרים מקבילים, מאונכים. מלבן, ריבוע מקבילית.
הפעילות חידדה לתלמידים את ההבדל בין מרובע לריבוע. ע”י קיפולי הנייר התלמידים השוו את אורכי הצלעות בריבוע ולאחר מכן שמו לב שלא בכל מרובע כל הצלעות שוות באורכן.
ע”י קיפולי הנייר התלמידים למדו על תכונות המרובעים השונים והצליחו חלקית לזהות את סוגי המרובעים.
*חשוב לציין שע”י הקיפול, התלמידים הבינו יותר את סוגי הישרים.
סיוע לתלמידים במהלך השיעור- מכיוון שזהו השיעור האוריגמטריה הראשון, עזרתי מעט לתלמידים בקיפול הנייר, אך בעיקר הפנתי את תשומת ליבם לאנימציה.
שיח מתמטי- זיהוי מרובע, 4 קודקודים ו-4 צלעות, ההבדל בין ריבוע למרובע, ישרים מקבילים ומאונכים.
החלק המשמעותי עבורי בפעילות- שכלל התלמידים היו חלק מהפעילות כולל המאתגרים. התלמידים למדו בדרך חווייתית ומאתגרת ואף בסוף השיעור שאלו מתי נעשה שיעור דומה שוב.
האתר סייע רבות- חלק מהתלמידים התקשו בהבנת דרך הקיפול וכאשר הפנתי את תשומת ליבם לאנימציה והם צפו מספר פעמים וחוו הצלחה.
השיעור היה מאתגר עבורי מכיוון שזוהי הפעם הראשונה שהעברתי שיעור גאומטריה ע”י קיפולי נייר, אך יחד עם זאת מהנה מאוד. שמחתי לראות את השתתפות כלל תלמידי הכיתה ועוד יותר את הציפייה שלהם למהלך השיעור.
שימרית מאנאי
ינואר 22, 2020שם המרה: שמרית מ.
הנושא הנלמד: מרובעים וישרים מקבילים
שכבת גיל: כיתה ג’
נושא השיעור: ישרים מקבילים
לימדתי את הנושא בעבר.
מושגים שנלמדו בשיעור- ישרים מקבילים וסוגי מרובעים- תכונות שונות של סוגי מרובעים
מטרת השיעור: לרכוש מושגים חדשים ולמידה על ישרים מקבילים
הפעילות חידשה לילדים ידע מתמטי תוך כדי עשייה בשיעור ולמידה בצורה חוויתית ומעניינת
התובנה הגיאומטרית שלמדתי מהתלמידים שבצורה מעניינת ומאתגרת קל לתלמידים להבין את הנושא הנלמד
הפעילות חידשה ידע פדגוגי בכך שבעזרת קיפולי הנייר הם הבינו לעומק והגיעו לתובנה ולהבנה של ישרים מקבילים במרובעים
סייענו לתלמידים בכך שהראנו להם כיצד לקפל את הנייר על מנת שיצאו עם תוצר- חללית
היה שיח מתמטי בכיתה והשתמשנו בכל המושגים שהוזכרו לעי”ל והיה שיח מפרה ופורה בין כל התלמידים
החלק המשמעותי שהיה בפעילות שהתלמידים היו במומים ומופתעים שבעזרת הכנת חללית הגענו לתובנות גאומטריות רבות.
והתלמידים גם יצאו עם תוצר וגם למדו רבות.
האתר המתוקשב מאוד סייע לנו והאנימציה הייתה מצויינת ומובנת לכולם.
הפעילות הייתה נהדרת ומפרה. התלמידים מאוד נהנו וגם אני כמורה
והתלמידים שאלו מתי נעשה שוב קיפולי נייר ונלמד גאומטריה וזה מראה עד כמה הם נהנו ולמדו בצורה חוויות ומשמעותית.
תודה רבה!
רינה רייס
ינואר 26, 2020שם המורה : רינה ר.
כיתה א’
הנושא הנלמד : מרובעים ג’
מטרת השיעור : התלמידים ירכשו מושגים בתחום משפחת המרובעים.
המושגים שהשתמשנו בהם בשיעור : מצולעים , צלעות , קודקודים, מרובעים, מלבן , ריבוע.
הפעילות חידדה לתלמידים את המושג מרובע , ואת ההבדל בין מלבן , וריבוע.
החלק המשמעותי בשיעור היה שהתלמידים למדו את החומר בדרך חוויתית ומשמעותית.
לסיכום התלמידים למדו ונהנו מאוד בשיעור המיוחד.
האתר המתוקשב עזר מאוד להבנת החומר