שברים יסודיים 1/3

שברים יסודיים 1/3
  • מטרת הפעילות
    • הכרת השברים היסודיים באמצעות מודל השטח.
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם

    בשיעור זה התלמידים יכינו את הקיפולים. ובשיעור הבא יקפלו מהם  הדגם של עץ.

    מספר סידורי: 3023

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • שיעור 1 מתוך 2

    התלמידים יקפלו  5 דפים בגדלים שונים ובכל שלב יחקרו את החלקים מתוך השלם לאחר פעילויות של קיפול כשהשלם הוא בגדלים שונים.

    פעילות זו היא תשתית עבור הוראת שברים בהמשך.

     

     

  • ציוני דרך
  • כיתה ג -עמוד 26

    מילון מונחים בגאומטריה

    הדגשים בהוראת השבר כחלק משלם:

    1. קובעים מהו השלם (במקרה שלנו הנייר בצורת ריבוע )
    2. החלקים לא חייבים להיות חופפים.
    3. כאשר מונים את מספר החלקים השווים בשטחם הם לא חייבים להיות רציפים.
    4. חלוקה למספר חלקים שווים בשטחם, בצורות שונות באותו שלם.
    5. כאשר מציינים גודל של חלק מהשלם תמיד כדאי לכתוב ליד זה מספר החלקים שמשלימים את השלם.
    6. השוואת גודלי שברים הוא תמיד ביחס לאותו שלם. – כלומר יתכן חצי של ריבוע גדול הוא גדול יותר משטחו של שלושה רבעים של ריבוע קטן.

     

     

 

 

משוב מעמיתים

שדה חובה*

You must be logged in to post a comment.