חקר מרובעים 6 – המקבילית ותכונותיה

-
-
כל תלמיד בוחר 2 ניירות אוריגאמי מתוך מניפת הדפים.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את הצלעות והזוויות של הנייר שקיבלתם?פרטו
-
-
תשובה 1: קיבלנו נייר בצורת ריבוע, לריבוע שתי זוגות של צלעות מקבילות.
-
-
תשובה 2: בריבוע כל הזוויות ישרות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל שוב צלע לצלע מקבילה כך שיתקבלו שני קוי הסימטריה של הריבוע.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע לקו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן באות A אל הנקודה האדומה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן באות B אל הנקודה האדומה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צל לצלע מקבילה (לשים לב לקפל צלע אחת בלבד והמשולש נראה כמו באנימציה).
-
-
הוראת קיפול:לקפל את הקדקוד של המשולש המסומן באות A כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול:לקפל את הקדקוד של המשולש המסומן באות B כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הצלע המסומנת כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן בנקודה אדומה לקדקוד המסומן בנקודה אדומה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לצלע מקבילה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להכניס את המשולש פנימה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתיחת הקופסה העזרו באנימציה.
-
-
הקופסה מוכנה
-
- מטרות הפעילות
הכרת התכונות המיוחדות של המקביליות.
- שם הדגם
קופסה עגולה
מספר סידורי 1 /5006
- רצף מומלץ
לימוד מקבילית באופן כללי בשעורי כתה ה’ בלימוד נושאי המרובעים.
- על השיעור
לימוד התכונות המיוחדות של המקביליות.
- ידע נדרש
הכרת המושגים מקבילות צלעות, קו סימטריה, זוויות סמוכות ואלכסונים של מרובע.
- ציוני דרך
כיתה ה- עמודים 114-115
- חומרים
נייר אוריגאמי חלק בגודל 15/15ס”מ
מצורף דף הרחבה ל