מה מקפלים היום: דגם הקשור לאהבה סימטרית

-
-
כל תלמיד יבחר שני ניירות אוריגאמי ממניפת הצבעים.
-
בפעילות זו נקפל שני ניירות אוריגאמי.
-
-
הוראת קיפול: להצמיד צלע אל הצלע המקבילה ולפתוח (בשני הדפים).
-
מומלץ להסביר לתלמידים הצעירים להדק את הקיפול באמצעות המושג: “אצבע נוסעת על הקיפול”.
-
-
שאלה לדיון: האם הקו שנוצר על הנייר לאחר הקיפול הוא קו השיקוף? נמקו.
-
מומלץ להציג את התשובה לשקופית זו רק לאחר שהתקיים דיון.
-
-
תשובה: בקיפול, שני המלבנים משני צידי הקו מכסים זה את זה.
לכן, הקו הוא קו השיקוף של הריבוע.
-
-
הוראת קיפול: להצמיד צלע אל הצלע המקבילה, כך שנקבל מלבן (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה אל הצלע המקבילה.(לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הנייר בחזרה לריבוע הגדול.(לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל שני קדקודים סמוכים אל מפגש קווי השיקוף המסומנים. (לקפל בשני הדפים).
-
-
שאלה לדיון: אילו מקווי הקיפול הם קווי השיקוף של המחומש? נמקו.
-
מומלץ להציג את התשובה לשקופית זו רק לאחר שהתקיים דיון.
-
-
תשובה: קו השיקוף של המחומש הוא קו הקיפול המפריד בין שני המרובעים.
-
שני המרובעים הם טרפז ישר זווית. בכיתה א מומלץ להתיחס אליהם כמרובעים.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.(בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את קדקוד המחומש המקופל אל הצלע שמולו לפי הסימון באנימציה.(לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר המקופל לצד השני. (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את צלעו הקצרה של המלבן אל קו השיקוף.(לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה. (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.(לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני הקדקודים לאחור. (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני הקדקודים פנימה. (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: הדגמה נוספת באנימציה של קיפול ארבעת הקדקודים.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר המקופל לצד השני. (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לפי הסימון באנימציה. (לקפל בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר המקופל לצד השני. (לקפל בשני הדפים).
-
-
קיבלנו שני לבבות!
-
-
ספרו לנו למי הייתם מגישים את הלב?
- שם הדגם
לב השיקוף
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ, שני טושים בצבעים שונים