מדידת זוויות – זוויות בשני משולשים 1/2

- מטרות הפעילות
- התלמידים ילמדו לחבר ולחשב סכום שתי זווית עם קדקוד משותף.
- התלמידים יכירו שני משולשים מיוחדים °45° ,45° ,90 ו- 60 ,30° ,90°.
- התלמידים יחקרו זוויות שטוחות, חדות, קהות וישרות.
- התלמידים ילמדו שחיבור של זוויות אינה פעולה חשבונית של חיבור מספרים אלא חייב להיות מצב של קדקוד משותף עם שוק משותפת.
- התלמידים ילמדו שבחיבור זוויות מבוסס על הבנת מושג הזווית כמידת סיבוב וניתן להמשיך לסובב ולהוסיף זוויות.
- שם הדגם
שני מדי זווית מנייר – על התלמידים לשמור את מדי הזזוית לשיעורים נוספים
בשיעור הבא התלמידם יקפלו מהמשולש הכתום ברבורמספר סידורי: 3008/1
- שם היוצר/ת
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
מדידת זוויות – זוויות בשני משולשים 1/2
התלמידים יקפלו שני משולשים מיוחדים ובהרכבתם הם יצרו זוויות חדשות שלא הכירו מקודם.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות-פעמיים* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה. אנו ממליצים שבשלב הראשון יקפלו את שני המשולשים המיוחדים ויכירו את התכונות של אותם משולשים. בשיעור נוסף להתחיל עם הפעילויות של חיבור זוויות.
- ידע נדרש
הכרת המושג זווית ישרה, ייצוג ויזואלי של הזווית.
- ציוני דרך
ציוני דרך בתכנית הלימודים עמוד 39