המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)- השתלמות גננות

- נושא הפעילות
יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).
- תיאור הפעילות
בפעילות זו ניצור את המודד ובעזרתו הילדים יזהו את הזווית הישרה במרחבי הגן. המודד ישמש ככלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה בפעילויות נוספות בנושא המרובעים.
- שם הדגם
מודד (מומלץ לקפל ולשמור במגרה. )
- מטרת הפעילות
בעקבות הפעילות הילדים יזהו את הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד במיוחד לפני שמלמדים על הריבוע והמלבן.
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- שלבי הפעילות
הילדים יקפלו את המודד ויבחנו את הזוויות הישרות:
- במרחבי הגן.
- בפעילויות בנושא הריבוע והמלבן.
- ידע נדרש
ללא
- תכנית לימודים
תכנית לימודים: עמוד 42 | מילון מונחים בגאומטריה
תחושה מרחבית וגאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
- חומרים
נייר אוריגאמי בגודל 15/15ס”מ