קרנבל מצולעים

קרנבל מצולעים
  • מטרת הפעילות
  • התלמידים בוחנים מצולעים לפי מספר הצלעות, קו סימטריה שיקופית ומצולע קמור וקעור.

  • שם הדגם
  • מסכה לפורים

    מספר סידורי 3000/2

  • יוצר הדגם
  • פול ג’קסון

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
    • השיעור מתמקד בנושא של מצולעים לפי מספר הצלעות.
    • כמו כן יש התייחסות למצולעים קמורים ולא קמורים.
    • יש התייחסות לקווי סימטריה שיקופית

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים קמורים וקעורים(או שאינם קמורים)

    הגדרות פורמליות

    1. מצולע קמור-מצולע שכל אלכסוניו מוכלים בו.
    2. מצולע קמור-מצולע שכל אחת מהזוויות הפנימיות שלו קטנה -מ 180ᵒ
    3. מצולע קמור-מצולע שבו כל קטע המחבר שתי נקודות כלשהן של המצולע נמצא בתוך המצולע או על שפתו

    הערה: ההגדרה הראשונה הנשענת על אלכסונים היא הקלה ביותר לבדיקה.
    ההגדרה השלישית ניתן לסביר בצורה אינטואיטיבית מגיל הגן באופן הבא:  מעמידים (או מסמנים) שני ילדים בתוך המצולע (או ילד אחד או שניים על שפתו של המצולע). הילדים מותחים חבל או חוט ביניהם. קו הישר של החבל תמיד יהיה בתוך המצולע (או על שפת המצולע)

    מצולע קעור (או עדיף לומר שאינו קמור)

    לפי ההסבר האחרון של קמור יתכן מצב שהקו המחבר בין שני ילדים יוצא מתחום המצולע. בגן השתמשנו בגומי גדול ומשכנו את הגומי לקבל מצולע קעור. העמדנו שני ילדים וזרקו כדור אחד לשני וראו שהכדור יצא מתחום הגומי (או מקל מטאטא).

  • ציוני דרך לפי כיתות
  • כיתה ד: עמוד 33 

    הפעילות מתאימה מכיתה ג-ו אך ניתן ללמד גם בכיתות הצעירות בפורים
    בלי להתעמק יתר על המידה בקעור וקמורה.
    בכיתה א- ב מומלץ לחקור את המצולעים על פי מספר הצלעות ולשיים אותם.
    חקר קו השיקוף מתאים לכל הכיתות.

    מילון מושגים

 

משוב מעמיתים

שדה חובה*

You must be logged in to post a comment.