מצולעים ד

-
-
כל תלמיד יבחר שני ניירות אוריגאמי ממניפת הצבעים.
לפעילות זו הכינו את המודד.
-
-
שאלות לדיון: איזה סוג מצולע הוא הנייר שקיבלתם? מה מיוחד במצולע זה?
-
התלמידים חוקרים את הנייר שהם קיבלו.
-
-
,תשובה: המצולע הוא ריבוע,.
מצולע בעל 4 צלעות, שכל צלעותיו שוות וכל זוויותיו ישרות הוא ריבוע.
-
יש להציג את התשובה רק לאחר שנערך דיון וחקר בכיתה בעזרת המודד.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הנייר כך שקדקוד אחד בריבוע יתלכד עם הקדקוד הנגדי לו, כך שיתקבל משולש.
-
מומלץ לא לתקן ולא לגעת ביצירה של התלמידים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד אל הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד אל הצלע כפי שמודגם באנימציה.
-
מומלץ לא לתקן, לא לסדר או לנסות לשפר את עבודת התלמיד. גם אם קיפלו לא מדויק, יתקבל תוצר סופי.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח צלע אחת כפי שמודגם באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: אילו סוגי מצולעים ההתקבל לאחר הקיפול?
-
כאן המקום לחזור על שמות מצולעים. משולש, מרובע, מחומש, משושה.
-
-
תשובה: מצאנו מספר מצולעים: מרובע בכל 4 צלעות, מחומש בעל 5 צלעות. ומשושה בעל 6 צלעות.
-
כאן זה המקום להדגיש את שם המצולע ומספר הצלעות: שלוש-3 צלעות. מרובע-4 צלעות. מחומש- 5 צלעות. משושה 6 צלעות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע לקו הסימטריה.
-
שלחתי לתיקון את השלב הזה
-
-
שאלה לדיון: כמה משולשים ניתן למנות בצורה המקופלת?
כמה מרובעים ניתן למנות בצורה המקופלת?
-
המשולשים-בצבע לבן ובצבע של הנייר.
המרובעים(טרפזים ישר זווית,וריבועים) בצבע לבן. לעבור באצבע על הצלעות של המצולעים השונים.
-
-
תשובה: יש בנייר המקופל 8 משולשים ו-4 מרובעים.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את שני המשולשים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לסובב את הדגם כפי שמודגם באנימציה.
-
נשלח לתיקון אנימציה
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן אל הקדקוד של המשולש הלבן.
-
מומלץ לא לתקן, לגעת או לסדר את עבודת התלמיד.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
נשלח לתיקון אנימציה
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה, שימו לב לשתי הנקודות האדומות.
-
-
שאלה לדיון: כמה משולשים רואים בנייר לאחר הקיפול?כמה מרובעים רואים? מה שם של המרובע הזה? האם רואים עוד מצולע עם יותר מ 4 צלעות?
-
לעבור עם האצבע בפרט על המחומש. יש 3 מחומשים.(2 קמורים ואחד קעור) עדיף להתייחס בעיקר למחומש הגדול הבולט.
-
-
תשובה: רואים בנייר המקופל 6 משולשים, 2 מרובעים הנקראים מלבנים, ומחומש.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש הלבן כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני הקדקודים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל לשניים כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המקור של הפינגוין כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: פיתחו את הפינגוין כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הידעתם כי: באנטרקטיקה שבעה מיני פינגווינים, והוא זן הציפור הנפוצה ביותר ביבשת.
-
-
שאלה: מי דוגר על הביצה?אמא פינגוינית או אבא פינגוין?
-
-
תשובה: במהלך החורף הזכרים נשארים לדגור על ביצי הילודים, הנקבות שוחות צפונה למים חמים יותר.
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו את המצולעים על-פי מספר הצלעות.
- שם הדגם
פינגוין.
מספר סידורי: 1004-1
- יוצר הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים.
- ציוני דרך
כיתה א – עמוד 21
- חומרים
2 ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ ומודד
- דפי משימות לשיעור
-