השתלמות גננות
-
-
השתלמות גננות בהנחיית ד”ר ג’וני אוברמן ומירי גולן
-
-
-
-
הפעילות מסייעת לפיתוח תובנה גיאומטרית בדרך של גילוי וחקר
-
-
על פי תכנית הלימודים
-
-
בפעילות בגן הגננת תלמד 4-6 ילדים בכל פעם
-
גילאים 4-6
-
-
חלוקת נייר אוריגאמי
-
-
בכל פעילות נתחיל בפירוק והרכבה, תחילה כמשחק דמיוני
-
נבקש מהילדים לתאר את מבנה הצורה שהם דמייינו
-
-
נמשיך בפירוק והרכבה בהתאם לנושא הפעילות
-
פירוק והרכבה: פירוק והרכבה של מצולעים מסייע לתלמידים לפתח תפיסה מרחבית וכיוונית ולזהות את המצולעים גם בטרנספורמציה.
-
-
נקפל תוך כדי חקר וגילוי בהתאם לנושא הפעילות
-
-
התוצר הסופי נקבע על פי דמיונו של הילד
-
-
מומלץ לבקש מהילדים לקפל רק על השולחן. דבר שייסייע להם בתהליך הקיפול.
-
לבקש מהילדים להניח צלע על צלע או קדקוד לקדקוד ולהדק.
כשנבקש מהילדים להדק את הקיפול נשתמש במונח אצבע נוסעת על הקיפול
-
-
הגננת מדגימה אך ורק עם הנייר שלה, אם יש צורך אפשר לחזור על ההדגמה מספר פעמים. בשום פנים ואופן לא לנגוע בנייר המקופל של הילד.
-
רכישת בטחון עצמי בקיפולים הוא תהליך ואין להתערב בתהליך זה.
מומלץ להניח את הקיפול של הגננת ליד הקיפול של הילד ולהדגים רק עם הנייר של הגננת.
-
-
אסור בתכלית האיסור לגעת בעבודה של הילד לא נתקן ! ולא נשפר!
-
הדגמה תהיה רק עם הנייר של הילד!תיקון ושיפור יוצר חוסר בטחון ותחושה שהילד אינו מספיק טוב, עלינו להראות לתלמיד שהוא יכול לבד ושהעבודה שלו טובה. גישה זו יוצרת מוטיבציה בקרב הילד.חשוב להיפרד לנצח מהנטייה מהרפלקס לגעת או לתקן!
-
-
לאחר שהתלמידים קיפלו מומלץ לעבור בין הילדים ולוודא שהם קיפלו על פי ההוראה, חשוב לעבור בין הילדים עם הנייר שלכם ביד כך שבכאשר תצטרכו לסייע תוכלו להדגים עם הנייר שלכם, מבלי לגעת בנייר של הילד.
-
-
מילים לחיזוק הילדים שמומלץ לדעת: איצ´י באן – אתה אלוף ביפנית. סוגוי– מדהים נהדר ביפנית.מומטאז´– מצוין בערבית.
-
משפטים שמומלץ לוותר עליהם ´לא ככה, לא נכון, תדייק , לא טוב´ … משפטים שנאמר במקום: ´ יפה מאוד, תפתח את המשולש ותקפלו´….
-
-
דיוק: ככול שנקפיד ונלחץ את הילד לדייק כך נפגע ביכולתו למצות את היכולת שלו לדייק.בגן איננו מזכירים את המילה דיוק!
-
-
.שפת ההוראות: חשוב להשתמש במונחים בגיאומטריה כשפת הוראות.בתהליך הקיפול ננחה בשפה המתארת את המצולעים דבר המסייע רבות בלימוד ובהכרת מושגים בסיסיים בגיאומטריה.נתאר: “צלע במקום קו (במידה ומדברים על הצלע) ´קדקוד´ במקום פינה, דלתון במקום עפיפון, גם אם הילדים אינם מבינים מהו דלתון, חשוב לקרוא לו בשמו.
-
-
מומלץ לצפות בהדרכה של אקדמיה ברשת לגננות הנחיה לגננות
- נושא
חומרים מתוך ההשתלמות
- תכנית לימודים
אורלי אטדגי
יוני 18, 2018למירי המקסימה.
חייבת לציין שהקורס מהנה וחוויתי מאוד. דרך האוריגמי אפשר ללמוד גאומטריה
אשמח לעוד השתלמויות בנושא .