פעילות בנושא: גופים – הכרת הקובייה
-
-
כל תלמיד יבחר שני דפים ממניפת הדפים.
-
-
הוראת קיפול: נבקש מהילדים להניח על השולחן את שני הדפים שהם קיבלו, כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: נבקש מהילדים לקפל צלע לצלע מקבילה.
-
שימוש במונח צלע רק אחרי הדגמה עם צלעות של הריבוע. על הילדים לעבור עם אצבע-כל זמן שנוסעים על אותו קטע בלי לשנות כיוון יש לנו צלע אחת. ברגע שעוצרים ומשנים כיוון אז מתחיל צלע חדש וכך בהמשך.
-
-
הוראת קיפול: נבקש מהילדים לקפל צלע ארוכה לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: נבקש מהילדים לקפל צלע קצרה לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: נבקש מהילדים לפתוח את הקיפול.
-
-
הוראת קיפול: נבקש מהילדים לקפל כל צלע קצרה לקו הסימטריה.
-
מונח קו הסימטריה לאחר התנסות בשעורים על סימטריה שיקופית. אם נתקלים במונח בפעם הראשונה יש לסביר שמחפשים קו שאם אקפל את הנייר על קו זה ,שני החלקים של הנייר יכסו את עצמם בדיוק.
-
-
הוראת קיפול: נבקש מהילדים לקפל צלע לצלע מקבילה ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: הילדים ידביקו באותו אופן שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: נבקש מהילדים לפתוח את החלקים.
-
-
שאלה לדיון: נבקש מהילדים לספור את מספר הפאות של כל חלק ונשאל האם זו יכולה להיות קובייה.
-
אפשר לתת להם רמזים כמו בקוביית משחק מהן מספר הנקודות הגדול ביותר?
-
-
תשובה: לקובייה 6 פאות. בכל חלק שיצרנו יש 4 פאות. ולכן עדיין לא קיבלנו קובייה.
-
-
הוראת קיפול: לסובב כפי שמסומן באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לחבר את שני החלקים כפי שמסומן באנימציה.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את מספר הקדקודים, הצלעות (מקצועות) והפאות של הקובייה.
-
להשתמש במונחים הגיאומטריים הנכונים. קדקוד ולא פינה, פאה ולא צד, צלע ולא קו.
-
-
לקובייה: 8 קדקודים, 12 צלעות (מקצועות), ו 6 פאות.
-
-
שאלה לדיון: מאילו מצולעים מורכבת הקובייה.
-
-
תשובה: הקובייה מורכבת מריבועים.
- נושא הפעילות
גופים – מבנה הקובייה
- תיאור הפעילות
בפעילות הילדים יקפלו ויצרו קובייה יזהו ויחקרו את הפאות הקדקודים והמקצועות של הקובייה.