פעילות בנושא: גופים – מפריסות לתיבות 2/2
-
-
חומרים נדרשים: הפריסות שהילדים יצרו והציגו בתערוכה בגן ודבק סלוטיפ חלבי.
-
הדבק סלוטיפ ניתן לחיתוך ללא מספריים ומקל על הילדים.
-
-
פעילות עם הפריסות: כל זוג ילדים מניח לפניו את הפריסה שהם עיצבו.
-
-
שאלה לדיון: נשאל את הילדים, האם הם אהבו שהפריסות היו תלויות בגן. מהם המשובים שהם קיבלו?
-
השיח סביב החוויות כשהפריסות היו תלויות חשוב ויכול לתת לגננת מידע על האפקטיביות של הפעילות.
-
-
שאלה לדיון: נחזור עם הילדים על המצולעים המרכיבים את הפריסות.
-
תיבה היא פאון שכל פאותיו הם מלבנים. (ריבועים ומלבנים).
-
-
הדגמה: הגננת תדגים את יצירת התיבה מהפריסה, כך שהצד המעוצב יראו כשהתיבה תהיה מוכנה. רק לאחר מכן הילדים יבנו את התיבה.
-
כל שני ילדים ביחד מחברים ומדביקים. חשוב שהגננת לא תעזור, עזרה היא ‘הפרעה’, חשוב לתת להם להתמודד עם הבנייה.
-
-
בניית התיבה: כל שני ילדים ביחד בונים את התיבה כשילד אחד סוגר את הפריסה וילד שני מכין לו את הסלוטיפ.
-
לפני הבנייה המשותפת מומלץ לבקש מהילדים לעבוד בצוות ולהדגיש את העבודה המשותפת כשכל ילד תורם ליצירה.
-
-
בניית התיבה: כל שני ילדים ביחד בונים את התיבה כשילד אחד סוגר את הפריסה וילד שני מכין לו את הסלוטיפ.
-
לא כל התיבה צריכה להיות סגורה בסלוטיפ
-
-
בניית התיבה: כל שני ילדים ביחד בונים את התיבה כשילד אחד סוגר את הפריסה וילד שני מכין לו את הסלוטיפ.
-
-
משימה בזוגות: לאחר שכל שני ילדים בנו את התיבה, נבקש מהם לזהות את המצולעים המרכיבים את התיבה.
-
חזרה על המצולעים המרכיבים את התיבה חשובה מאוד. הגננת יכולה להציג את התיבה שלה ללא איורים.
-
-
משימה בזוגות: נבקש מהילדים למצוא פאון ממרכז הבנייה שהפאות שלו דומות לתיבה שהילדים הכינו.
-
התיבה שלהם מורכבת ממלבנים ומרובעים גם התיבות בתמונה מורכבות ממלבנים ומרובעים. יש חשיבות לכך שילדים יחשפו לתיבות שונות בגודל ובצורה.
-
-
שאלה לדיון: הגננת תניח תיבות ומנסרה משולשת ותשאל איזה מהפאונים יוצא דופן?
-
-
תערוכת תיבות בגן: הילדים יצרו תערוכה של התיבות המצוירות.
-
כשילדים מציירים ומעצבים חשוב לא לתת להם הנחיות ועצות.
-
-
תערוכת תיבות בגן: הילדים יצרו תערוכה של התיבות המצוירות.
-
-
תערוכת תיבות בגן: הילדים יצרו תערוכה של התיבות המצוירות.
-
-
תערוכת תיבות בגן: הילדים יצרו תערוכה בגן של התיבות המצוירות שלהם.
- נושא הפעילות
יצירת תיבות מפריסות שהילדים הכינו בפעילות הקודמת.
- על הפעילות
הילדים יצרו את התיבות מהפריסות שהם עיצבו