קובייה

-
-
כל תלמיד יבחר שלושה דפים משובצים.
-
הניירות מיוחדים, כל משבצת ס”מ והם יסייעו לתלמידים ללמוד היקף, שטח והשוואת שטחים.
-
-
שאלה לדיון: מהי מידת ההיקף של כל ריבוע. כיצד תחשבו את ההיקף?
-
כל משבצת בנייר סמ”ר.
-
-
תשובה: לחישוב היקף נחבר את אורכי ארבעת הצלעות.
-
תשובה: היקף כל ריבוע 48 סמ”ר.
(48=12+12+12+12)
-
-
שאלה לדיון: מהי מידת השטח של כל ריבוע. כיצד תחשבו את מידת השטח?
-
כל משבצת בנייר סמ”ר.
-
-
תשובה: חישוב מידת השטח, על-ידי הכפלת אורכי שתי צלעות סמוכות.
-
תשובה: מידת השטח של כל ריבוע 144 ס”מ.
(144=12X12)
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה בשני הדפים.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את המידות של הריבוע והמלבן, מה גיליתם על מידות ההיקף והשטח של שני המרובעים.
-
מומלץ לתת לתלמידים לבחון את המידות של שני המרובעים. אך גם לבחון השוואת שטחים.
-
-
שאלה לדיון: מהי מידת ההיקף של כל מלבן. כיצד תחשבו את ההיקף?
-
-
תשובה: לחישוב היקף נחבר את אורכי ארבעת הצלעות של המלבן.
-
תשובה: היקף כל מלבן 36סמ”ר.
(36=12+6+12+6)
-
-
שאלה לדיון: כיצד תחשבו את מידת השטח?
-
-
תשובה: חישוב מידת השטח, על- ידי הכפלת אורכי שתי צלעות סמוכות.
-
תשובה: מידת השטח של כל מלבן 72 ס”מר.
(72=12X6)
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע ארוכה לצלע מקבילה.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את המרובעים, מה גיליתם על מידת ההיקף והשטח של שלושת המרובעים.
-
מומלץ לתת לתלמידים לבחון את המידות של שלושת המרובעים. אך גם לבחון השוואת שטחים.
-
-
שאלה לדיון: מהי מידת ההיקף של כל מלבן. כיצד תחשבו את ההיקף?
-
-
תשובה: לחישוב היקף נחבר את אורכי ארבעת הצלעות של המלבן.
-
תשובה: היקף כל מלבן 30 סמ”ר.
(30=12+3+12+3)
-
-
שאלה לדיון: מהי מידת השטח של כל מלבן. כיצד תחשבו את השטח?
-
-
תשובה: חישוב מידת השטח, על- ידי הכפלת אורכי שתי צלעות סמוכות.
-
תשובה: מידת השטח של כל מלבן 36 ס”מר.
(36=12X3)
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע מקבילה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח בחזרה את הקיפול.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע קצרה לקו הסימטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע קצרה לצלע קצרה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הקיפול.
-
-
הוראת קיפול: להדביק עם נייר דבק כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
שאלה לדיון: מהי מידת ההיקף של כל מלבן. כיצד תחשבו את ההיקף?
-
-
תשובה: לחישוב היקף נחבר את אורכי ארבעת הצלעות של המלבן.
-
תשובה: היקף כל מלבן 18 סמ”ר.
(18=6+3+6+3)
-
-
שאלה לדיון: מהי מידת השטח של כל מלבן. כיצד תחשבו את השטח?
-
-
תשובה: חישוב מידת השטח הוא הכפלת אורכי שתי צלעות סמוכות.
-
תשובה: מידת השטח של כל מלבן 18 ס”מר.
(18=6X3)
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המלבנים.
-
-
הוראת קיפול: נסובב את המעטפת של קובייה אחת.
-
-
הוראת קיפול: נסובב כך שנוכל להכניס מעטפת אחת בשניה.
-
-
הוראת קיפול: נכניס מעטפת אחת אל השניה.
-
-
שאלה לדיון: מהו שטח הפנים של הקובייה, באיזה אופן תבחנו את שטח הפנים?
-
-
תשובה: שטחה של כל פאה הוא 9 סמ”ר. יש 6 פאות. שטח הפנים: 6×9=54 סמ”ר
-
-
שאלה לדיון: בחנו את הקובייה, את מספר הפאות של הקובייה. ואת מספר הקדקודים והצלעות של הקובייה.
-
-
לקובייה: 8 קדקודים, 12 צלעות (מקצועות), ושש פאות בצורת ריבוע.
-
הקובייה היא גם תיבה וגם מנסרה ריבועית.
- מטרת הפעילות
- התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
- התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
- התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
- שם הדגם
קובייה
מספר סידורי: 6000/1
- שם היוצר/ת
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך