יחידת נפח מקובלת

- מטרת הפעילות
התלמידים יכירו את נושא הנפח.
התלמידים יכירו את הקובייה כיחידת מידה של נפח.
התלמידים ייווכחו שמידה אחת (למשל: גובה) של גוף אינה קובעת חד משמעית את נפחו.
התלמידים יבצעו פעילויות שיבהירו את שימור הנפח.
- שם הדגם
מבנים בנויים מיחידת נפח מקובלת.
מספר סידורי: 3020
- שם היוצר/ת
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יקפלו קוביות בשני גדלים ויתנסו במילוי קופסה בעזרת הקוביות בשני גדלים. ילמדו שמידת הנפח של הקופסה תלוי בגודל של הקובייה שנבחר כמידת יחידת נפח. במדידת גובה של מבנים שנבנו יבינו שמידת הגובה אינה מספיקה לקבוע את הנפח של כל מבנה מאחר שבבניית המבנים השתמשו באותה כמות של קוביות מאותו גודל. בהמשך ילמדו על הצורך של שלושה ממדים של תיבה על מנת לקבוע את נפח התיבה. בפעילות של בנייה יבינו את המושג של שימור הנפח מאחר שהשתמשו באותה כמות של קוביות מאותו גודל על אף שהמבנים נראים שונים.
משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ציוני דרך
כיתה ג – עמוד 35