מה מקפלים היום: מה נוכל להכניס ….

-
-
כל תלמיד יבחר שני ניירות אוריגאמי ממניפת הצבעים.
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג מצולע הוא הנייר שקיבלתם? מה מיוחד במצולע זה? הסבירו
-
מומלץ לתת לתלמידים לבחון את הריבוע באמצעות המודד: להשוות בין אורכי הצלעות ולבחון את זוויותיו.
מומלץ להראות את התשובה, רק לאחר שנערך דיון וחקר.
-
-
תשובה: הנייר בצורת ריבוע. בריבוע כל הצלעות שוות וכל זוויותיו ישרות.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הנייר כך שקדקוד אחד בריבוע יתלכד עם הקדקוד הנגדי לו.
-
מומלץ להכיר את המתודות של תכנית אוריגאמטריה, בכדי להכיר את הגישות המומלצות להוראת אוריגאמטריה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הנייר בצורת משולש, כך ששני הקדקודים יתלכדו כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את המשולש המקופל בחזרה לריבוע.
-
מומלץ לא לתקן או לסדר את עבודת הקיפול של התלמיד.
-
-
הוראת קיפול: לקפל שוב את הנייר, כך שקדקוד אחד בריבוע יתלכד עם הקדקוד הנגדי לו.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את שני הקדקודים אל קו הסימטריה של המשולש.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.
-
בשלב זה מומלץ לעבור בין התלמידים ולוודא שכולם הפכו את הנייר.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד אל הצלע. (קדקוד אחד בלבד).
-
יש לשים לב שהתלמידים קיפלו קדקוד אחד בלבד.
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר המקופל לצד השני.
-
מומלץ לעבור בין התלמידים ולוודא שהם הפכו את הנייר.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע של הנייר המקופל אל קו הסימטריה.
-
מומלץ לא לגעת או לתקן את עבודת התלמיד, אלא להדגים עם הנייר של המורה. הדגמים של תכנית אוריגאמטריה פותחו בכדי לסייע לתלמידים ליצור ולהנות מהשיעור גם אם הם אינם מקפלים מדויק.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד של המחומש לפי הסימון באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הקופסה בעזרת האצבעות.
-
-
קיבלנו קופסה לסוכריות!
-
-
האם תוכלו לקפל קופסה נוספת מהזכרון? אילו יכולתם להכניס הכל מה הייתם מכניסים?
- שם הדגם
קופסה לסוכריות
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- חומרים