טרנספורמציות – סימטריה סיבובית 2/2

- מטרת הפעילות
- התלמידים ידעו לזהות אם שתי צורות התקבלו זו מזו בסיבוב.
- התלמידים יבחינו אם צורה אחת התקבלה מהשנייה על-ידי שיקוף או סיבוב.
- התלמידים ייצרו ויזהו צורות בעלות סימטריה סיבובית, ויבחינו בדרגת הסימטריה הסיבובית.
- התלמידים יבחינו בין צורות בעלות סימטריה שיקופית לבין צורות בעלות סימטריה סיבובית או שתיהן.
- התלמידים יכירו תכונות סימטריה של צורות תוך כדי פעילות.
- שם הדגם
כלבלב
מספר סידורי: 3022
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
במהלך קיפול הדגם בשיעור זה, יחקרו התלמידים את תכונות הסיבוב (אין הכוונה לניסוח פורמלי) ותכונות השיקוף. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת מצולעים, סימטריה שיקופית.
- ציוני דרך לפי כיתות
כיתה ג – עמוד 43
- חומרים
2 ניירות אוריגמי קטנים, טושים