מה מקפלים היום: בעל חיים שהוא יונק עם 4 רגליים

-
-
כל תלמיד יבחר נייר ממניפת הדפים. (נקפל בשני הדפים במקביל.)
-
-
שאלה לדיון: איזה סוג מצולע הוא צורת הנייר שקיבלתם? מה מיוחד במצולע זה? הסבירו.
-
-
תשובה: .צורת הנייר הוא מצולע הנקרא ריבוע שכל צלעותיו שוות באורכן.
-
-
הוראת קיפול: לקפל קדקוד לקדקוד הנגדי, ולפתוח.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל צלע הסמוכה לקדקוד המסומן אל קו הסימטריה. יש לקפל בנייר אחד
(שימו לב: לקפל מהקדקוד המסומן בנקודה.)
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר לצד השני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד עם הזווית הישרה כפי המודגם באנימציה.
-
-
משימה: פירוק והרכבה: הצמידו את שני המשולשים שלכם.אילו מרובעים התקבלו? הסבירו
-
-
תשובה: קיבלנו מעוין, ריבוע ודלתון.
-
-
הוראת קיפול: לפתוח בחזרה את המשולש הלבן.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לקפל את המשולש הלבן ולהפוך לצד השני.
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד אל הצלע.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל על קו הסימטריה כפי שמודגם באנימציה.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כפי שמודגם באנימציה לקבלת הארנבת.
-
-
משימת סיכום: האם תוכלו לקפל ארנבת נוספת מהזכרון.
- שם הדגם
ארנבת
- על הפעילות
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- חומרים
שני ניירות אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ