מכוניות

-
-
כל תלמיד יבחר שני ניירות אוריגאמי ממניפת הצבעים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל צלע לצלע מקבילה (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: להצמיד צלע קצרה לצלע מקבילה ולפתוח (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לפתוח את הנייר בצורת מלבן לריבוע (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע של הריבוע לקו הסימטריה (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: להניח אצבע על קו הסימטריה, ולקפל את הקדקוד לפי הסימון, (בשני הדפים).
-
בקיפול זה יתכן ומשולש אחד שהילדים קיפלו יתקפל על המשולש הנוסף.
-
-
הוראת קיפול: להניח אצבע על קו הסימטריה ולקפל את הקדקוד הנוסף לפי הסימון (בשני הדפים).
-
בקיפול זה גם אם התלמידים קיפלו משולש על משולש התוצאה תהיה טובה. מומלץ שגודל הקיפול של שני המשולשים בכל מכונית יהיה זהה.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הקדקוד המסומן למשולש לבן, לפי הסימון (בשני הדפים).
-
הקיפול בשלב זה משפיע על הכיוון של שתי המכוניות.
בקיפול המשולש הלבן בשני הדפים באותו אופן, שתי המכוניות יהיו באותו הכיוון.
-
-
הוראת קיפול: להפוך לצד השני את הנייר המקופל (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: לקפל את הצלע לצלע המקבילה של הנייר המקופל, ואת שני הקדקודים לפי הסימון באנימציה (בשני הדפים).
-
-
הוראת קיפול: להפוך את הנייר המקופל לצד השני (בשני הדפים).
-
-
המכוניות מוכנות.
-
-
כיתבו סיפור על המכוניות שיצרתם.
- מטרת הפעילות
התלמידים יכתבו סיפור שקשור למכוניות שיצרו
- שם הדגם
מכונית
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- חומרים
נייר אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ,
לתת לתלמידים לקפל במספר גדלים.